۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۳۶۶
با حضور مبلغان حوزه؛

طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری طرح نشاط معنوی تابستان امسال با حضور مبلغان، در بقاع متبرکه استان خبر داد.
اعزام مبلغ
سید کاظم میر حسینی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت‌ گفت: دومین دوره طرح تابستانی نشاط معنوی که شامل برگزاری برنامه‌های ویژه اوقات فراغت در بقاع متبرکه استان است، با آغاز ایام اوقاف فراغت دانش آموزان در حداقل ۹۰ بقعه گیلان برگزار می شود.

وی افزود: انتخاب ۹۰ بقعه برای برگزاری این طرح بر اساس برنامه ابلاغی سال ۹۰ سازمان اوقاف به استان گیلان است و امکان افزایش تعداد بقاع برای برگزاری این برنامه وجود دارد به گونه‌ای که هم اکنون بیش از صد بقعه متبرکه برای برگزاری این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که بخشی از اجرای طرح نشاط معنوی با ماه مبارک رمضان همزمان است، گفت: دوره های آموزشی قرآن کریم، احکام، رشته های مختلف هنری، صنایع دستی، زبان، آموزش کامپیوتر، تقویتی دروس و ورزشی در کنار برگزاری جلسات و محافل انس با قرآن و اهل بیت، اردوهای زیارتی و سیاحتی، حلقه‌های معرفت و بصیرت و همچنین مشاوره خانواده در زمره برنامه‌های طرح نشاط معنوی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از حضور مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم در استان خبر داد و گفت: با همکاری دفتر اعزام مبلغ سازمان اوقاف، همچون سال گذشته تعدادی از مبلغان در قالب طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان حضور خواهند یافت که هم اکنون در حال نیاز سنجی بقاع استان برای این امر هستیم.

وی، حضور مبلغان در برنامه های دینی و فرهنگی را سبب رونق این برنامه ها دانست و خاطرنشان کرد: روحانیان جوان اعزامی ازحوزه علمیه قم می توانند در تعیمق باورهای دینی در نوجوانان و جوانان نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی، به نقش مبلغان در ترویج اندیشه اسلامی در سطح جامعه به ویژه در میان نسل جوان اشاره کرد و افزود: متولیان فرهنگی جامعه باید از توان طلاب جوان در برانامه های فرهنگی خود بیشتر بهره گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که طلاب جوان حوزه با ابزار های تبلیغی که در اختیار دارند بهتر می تواند در گسترش فضای معنوی و فرهنگی در سطح جامعه تأثیرگذار باشند، بیان داشت: متأسفانه در برخی مواقع جای طلاب جوان و با استعداد حوزه در برنامه های فرهنگی و دینی خالی است که این خلأ باید پر شود.

وی با تأکید براین که باید از توانمندی و ظرفیت طلاب جوان به ویژه در فصل تابستان در فعالیت‌های فرهنگی بهره لازم برده شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طلاب بهترین قشر برای ارتباط با نسل جوان و نوجوان ما هستند.

حجت الاسلام حسینی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که دشمنان نظام امروز با هجمه‌های گسترده فرهنگی علیه نسل جوان کشور به دنبال تضعیف اعتقادات دینی آنها هستند، گفت: باید با ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی مانع از تحقق این توطئه شوم دشمنان شویم./950/پ202/س
ارسال نظرات