۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۵۴۵
آیت الله استادی:

روحانیان و مبلغان با عمل خود مردم و جامعه را هدایت کنند/ آیت الله اشتهاردی عالمی عامل بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تبیین شاخص های یک مبلغ خوب، از مرحوم آیت الله اشتهاردی به عنوان عالمی عامل یاد و تاکید کرد: روحانیان و مبلغان باید با عمل و رفتار خود مردم را با دین و معارف اسلامی آشنا کنند.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی امام جمعه موقت قم و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پنج شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در مراسم بزرگداشت آیت الله شیخ علی پناه اشتهاردی که با حضور نمایندگان بیوت مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی در مسجد رفعت قم برگزار شد، از شخصیت این عالم ربانی تجلیل کرد.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله شیخ علی پناه اشتهاردی، از وی به عنوان عالمی ساده زیست، با اخلاق و متخلق به اخلاق اسلامی یاد کرد و گفت: مرحوم آیت الله اشتهاردی عمر با برکت خود را در راستای نشر معارف اسلامی و تبلیغ دین مبین اسلام صرف کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبیین ویژگی های شخصیتی آیت الله اشتهاردی، گفت: فضائل ایشان یکی دوتا نبود، سال ها در حوزه تدریس نموده و شاگردان زیادی تربیت کرده بود و تا اواخر خود ایشان در دروس حاضر می شد.

آیت الله استادی با بیان اینکه آثار ایشان فراوان و زیاد است، گفت: شخصیت آیت الله اشتهاردی شخصیتی تاثیرگذار بود، ایشان از نظر علمی یک فقیه و عالم برجسته بود که هیچ کس انکاری در این مساله نداشت.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی مرحوم آیت الله اشتهاردی، گفت: ایشان در زندگی فردی و اجتماعی خود ساده و متواضع بود و محل زندگی ایشان بسیار محقر و ساده بود.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه این عالم ربانی به حضور در نماز جماعت اهتمام ویژه ای داشت، تصریح کرد: ایشان همه ویژگی ها را در خود جمع کرده بود و جمع بین تدریس، زهد، تواضع و ساده زیستی کار ساده ای نبود.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزویان باید از شخصیت ایشان استفاده کنند و درس بگیرند، تاکید کرد: یکی از امتیازات مهم آیت الله اشتهاردی این بود که از انقلاب اسلامی حمایت ویژه می کرد و وقتی امام امت از پاریس به ایران تشریف آوردند مثل یک فرد معمولی حرکت کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص)، گفت: علم دین شامل سه قسم اصول عقاید، احکام و فضائل اخلاقی است.

آیت الله استادی حراست و حفاظت از دین را وظیفه تمام مردم و به ویژه علما و روحانیان دانست و تاکید کرد: همه وظیفه دارند در راستای تبیین و تبلیغ دین مبین اسلام و معارف اهل بیت(ع) گام بردارند و البته در این بین روحانیان و علما رسالت سنگین تری را عهده دار هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تبلیغ مؤثر این است که به گونه ای باشد که جامعه افزون بر اینکه معارف را فرا بگیرند به آن عمل هم بکنند و ملتزم به احکام و حدود باشند.

امام جمعه موقت قم با تشریح شاخصه های مبلغ دین و مروج احکام ابراز داشت: بسیاری از بانوان که حجاب را به نحو شایسته مراعات نمی کنند و یا افرادی که نسبت به حلال و حرام شرعی بی تفاوت هستند، به این مسائل و احکام آن ایمان دارند اما متاسفانه ملتزم نیستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: مبلغان دین با عمل و کردار و رفتار خود باید مردم را به دین و احکام الهی دعوت کنند و قبل از هر فرد و گروهی خود به سخنانشان عمل نموده و پایبند باشند.

وی بیان داشت: عمل ما باید به گونه ای باشد که مردم را به صداقت، درستکاری و ایمان و اخلاق دعوت کند، نباید به گونه ای عمل کنیم که تنها در سخن، معارف اسلامی و حلال و حرام شرعی را بیان نماییم و در عمل خبری نباشد.

آیت الله استادی تاکید کرد: اگر مبلغ دین خود عامل به گفته هایش باشد بهترین شیوه برای جذب جامعه به ویژه نسل جوان به دین است.

وی با اشاره به امام راحل ابراز داشت: یکی از ویژگی های و شاخصه های امام راحل این بود که مردم عمل را در ایشان دیدند و همین مساله نیز سبب شد که مردم با جان و دل ایشان را دوست بدارند و به ایشان عشق بورزند.

آیت الله استادی تصریح کرد: مردم از امام خمینی(ره) در عمل چیزی جز دین و دیانت ندیدند و ایشان در تمام لحظه ها با عمل و رفتار خود مردم را به سمت خوبی ها و دین دعوت کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر فرد انقلابی و علاقمند به نظام، امام و رهبری اگر می خواهد کاری انجام دهد ابتدا باید عمل خود را درست کند، امروز اگر مردم از یک انقلابی کار خلاف ببینند این ضربه به انقلاب اسلامی است. /924/پ201/ج

ارسال نظرات