۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۶۶۶۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

مبلغان سنتی استان گلستان شناسایی و ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با هشدار نسبت به ورود برخی مسائل خرافه در جلسات خانگی بانوان، از شناسایی و شناسنامه‌دار کردن مبلغان سنتی در استان خبر داد.
خواهران مبلغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، سید علی میرباقری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان روز گذشته در جمع خواهران مبلغ استان، نسبت به ترویج بدعت و خرافه درجلسات مذهبی بانوان هشدار داد.

وی با بیان این که امروز دشمنان نظام اسلامی همه تلاش خود را برای ترویج بدعت و خرافه درمحافل مذهبی به کار گرفته اند، افزود: شناسایی و ساماندهی مبلغان سنتی به صورت جدی در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به روند رو به رشد فرقه های نوظهور و انحرافی در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: این گروه‌های انحرافی خطر بزرگی برای ارزش‌های متعالی اسلام ناب هستند.

میرباقری با بیان این که فرقه‌های نوظهور تلاش می‌کنند افکار انحرافی و پلید خود را در محافل مذهبی و دینی وارد کنند، تصریح کرد: ساماندهی جلسات مذهبی که در سطح مناطق مختلف برگزار می‌شوند روند گسترش فرقه‌های نوظهور را در جامعه کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به این که فرقه‌های نوظهور تنها در پی از بین بردن ارزش‌های اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: ترویج اسلام ناب مهم‌ترین راهکار مقابله با این گروه‌های نوپدید است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، جهل و ناآگاهی را مهم‌ترین دلیل علت گرایش برخی‌ها به سوی این فرقه‌های انحرافی دانست و تصریح کرد: امروز متولیان دینی به ویژه مبلغان باید با معرفی اندیشه‌های ناب اسلامی زمینه آگاهی بخشی را در نسل جوان فراهم کنند.

میرباقری ادامه داد: آگاهی‌رسانی به نسل جوان و آموزش آنها درباره سرانجام شوم این حرکت ضد فرهنگی از طریق رسانه‌ها به ویژه تلویزیون و مقابله قانونی با مبلغان و سرگروه‌های این تفکر شیطانی در کوتاه مدت می تواند از گسترش حرکت آنها جلوگیری کرده و در صورت تداوم آنها را ریشه کن کنند.

وی با اشاره به افزایش جلسات خانگی و بیان برخی مطالب غیر واقعی دراین نشت ها، افزود: متأسفانه برخی مبلغان سنتی که هیچ‌گونه تحصیلات حوزوی و یا دانشگاهی در این خصوص ندارند با تشکیل برخی جلسات خانگی به امر تبلیغ احکام اسلامی می پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی تبلیغ برای مبلغان سنتی خبر داد و خاطرنشان کرد: این کارگاه های آموزشی پس از شناسایی و ساماندهی خواهران مبلغ سنتی به منظور تقویت سطح معلومات و توانایی تبلیغی آنها برگزار می شود.

میرباقری همچنین به تلاش دشمنان قسم خورده اسلام برای ترویج خرافه و بدعت در مراسم‌های عزاداری و جلسات مذهبی اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان با تغییر رویکرد سخت افزاری به نرم افزاری تلاش می کنند با گسترش فرقه‌های انحرافی و ضاله زمینه خرافه و شبهه در برنامه‌های اعتقادی و دینی جامعه اسلامی را فراهم کنند.

وی با بیان این که متأسفانه امروز با شبهات دینی و اعتقادی بسیار زیادی در سطح جامعه روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: اگر جلسات دینی و مذهبی خانگی ما ساماندهی نشوند در آینده ای نزدیک شاهد ورود بی حد و حصر خرافه و بدعت در این نشست‌ها خواهیم بود./950/پ203/س
ارسال نظرات