۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۳۳۵
محقق حوزه علمیه قم:

فعالیت‌های سایبری دینی باید به روز باشد

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه جنگ نرم گفت: در زمینه فعالیت‌های سایبری نیازمند متخصصان دینی آشنا به فضای سایبر هستیم.
تبليغ اينترنتي


حجت الاسلام محمد‌رضا ایلمغانی، پژوهشگر حوزه جنگ نرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امروز فضای مجازی مسمومی علیه جوانان و نوجوانان به راه افتاده است که باید حوزیان با این ههجمه‌ها آشنا باشند.

وی بیان داشت: هم اکنون برخی بازی‌های رایانه‌ای که به راحتی در دست نوجوان و جوان ما قرار می‌گیرد در خود کشور سازنده ممنوع است.

این پژوهشگر علوم اسلامی بیان داشت: امروز در هر دقیقه 30 سایت مستهجن با برنامه‌ریزی فوق العاده پیشرفته ساخته می‌شود که امکان گذر از فیلترهای ایران را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این سایت‌ها در کشورهایی همچون روسیه، کره، فرانسه و آمریکا ساخته می‌شود، اظهار داشت: این نوع سایت‌ها به گونه بارگذاری م‌شود که در کشور مبداء قابل مشاهده نیست.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: ابن سایت‌های اینترنتی اهداف شومی را در مقوله روابط انسانی دنبال می‌کنند و ارتباط‌های غریزی را در تمامی سطوح و جنبه‌ها تبلیغ می‌کنند.

وی بیان داشت: امروز افرادی به عنوان مدل لباس تبلیغ می‌شوند که از مبتذل‌ترین چهره‌های اخلاقی در جامعه خود محسوب می‌شوند.

این پژوهشگر مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه اقدامات سایبری توسط نهادهای فرهنگی جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته است خلاء‌های فرهنگی را پوشش دهد، بیان داشت: ما در زمینه فعالیت‌های سایبری نیازمند متخصصین دینی آشنا به فضای سایبر هستیم.

وی بیان داشت: فعالیت دینی باید به روز باشد و همپای تحولات جهانی به پیش رود.

این محقق علوم اسلامی با تاکید بر اهمیت مخاطب‌شناسی بیان داشت: ارتباط با سنین مختلف و آشنایی با مشکلات پیش پای جوانان و شناخت جبهه متقابل ضروری است.

وی بیان داشت: نیازمند سازمانی هستیم که به صوت تخصصی و فشرده به فعالیت‌های دینی و فرهنگی در فضای سایبری بپردازد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات