۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۵۱۶
مشاور فرهنگی استاندار قم:

شورای اقامه نماز در ادارات تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور فرهنگی استاندار قم، با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر کشور، بر ضرورت تشکیل شورای اقامه نماز در تمامی دستگاه های اجرایی و ادارات تاکید کرد.
عکس آرشيوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عبدالله هاشمی، مشاور فرهنگی استاندار قم در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، ابراز داشت: چندی پیش همایش مشترک شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز استانداری های سراسر کشور با حضور وزیر کشور در تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه دراین جلسه مباحث بسیار زیادی مطرح و دستورالعمل های مختلفی جهت اجرا به دستگاه هایی اجرایی به تصویب رسید، تصریح کرد: با ارزیابی صورت گرفته استانداری های قم و بوشهر به عنوان نمونه در بخش اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شدند.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: وزیر کشور در این همایش بر ضرورت فرهنگ سازی برای اقامه نماز در ادارات، ارگان ها و دستگاه هایی اجرایی تاکید کرد و این مساله باید بیش از پیش مورد توجه دستگاه هایی اجرایی باشد.

مشاور فرهنگی استاندار قم تصریح کرد: یکی از کارهای شورای فرهنگ عمومی استان ها مساله نماز است و باید بخشی از بودجه را به ترویج نماز اختصاص دهند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ نماز باید در ادارات توسعه یابد، تصریح کرد: افزون بر این خانواده های کارکنان ادارات نیز باید نسبت به این مساله توجه لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: یکی دیگر از نکات برجسته همایش مشترک شوراهای امر به معروف و نهی از منکر برگزاری نماز در کلیه ادارت و نهادها مورد و توجه به نمازخانه‌های بین راهی و نظافت آنها بود.

وی افزود: در این همایش همچنین وزیر کشور بر ضرورت آماده‌سازی پارک‌های شهرها برای اقامه نماز تاکید داشت و خوشبختانه در شهر مقدس قم در چندین پارک نماز جماعت اقامه می شود.

وی با بیان اینکه اقامه نماز در ادارات باید در اول وقت انجام شود، تاکید کرد: مدیران ادارات و نهاد ها باید به این مساله توجه کنند و به هنگام وقت اذان و نماز به هیچ وجه نباید جلسه گذاشته شود.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر اینکه شوراهای اقامه نماز باید در ادارات تشکیل شود، ابراز داشت: این شوراها هر ماه باید جلسه داشته باشند، چراکه اقامه نماز یکی از شاخص‌ترین کارهای فرهنگی در ادارات است و مدیران و مسؤولان نهادها باید خود به این مساله اهتمام داشته باشند.

مشاور فرهنگی استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رفع مشکلات نمازخانه‌ها در ادارات شد و گفت: شهرداری‌ها باید در راستای آماده کردن فضای پارک‌ها جهت اقامه نماز همکاری کنند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات