۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۸۱۶
فرمانده مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی:

حضور حوزه در علوم مختلف، از انحرافات علمی و اندیشه ای جلوگیری می کند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی با بیان این که متأسفانه امروز حوزه در ورزش، طب و معماری اسلامی به معنای تولید و پیشتازی، غایب است گفت: ثمره غیبت حوزه در علوم مختلف موجب شده برخی علوم، رهاوردی جز انحراف برای ما نداشته باشد.
حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدحسین سرور، فرمانده مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی، هشتم تیر در مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی طلاب جام فجر با تأکید بر این که برآیند تلاش جسمی ما باید کسب توان مضاعف برای خدمت به امت اسلام باشد، افزود: رسالت اصلی ما هدایت است که همه عرصه ها از جمله ورزش را در بر می گیرد، روحانیت همان گونه که در سایر زمینه ها الگوی جامعه است در ورزش نیز باید پیشتاز و جلودار باشد.

حجت الاسلام سرور با تأکید براینکه جایگاه پیشتازی حوزه در امت اسلام در همه زمینه ها باید حفظ شود ادامه داد: برای الگو دادن، تخصص و تجربه لازم است. متاسفانه امروز حوزه در ورزش، طب و معماری اسلامی به معنای تولید و پیشتازی، غایب است، در حالی که زبان پایه رایانه نخستین بار توسط یک محقق اسلامی حوزوی ارائه شده است.

فرمانده مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی با بیان اینکه هر علم مشروع و مقبول در حیطه کاری حوزه علمیه قرار می گیرد، افزود: ثمره غیبت حوزه در علوم مختلف موجب شده برخی علوم، رهاوردی جز انحراف برای ما نداشته باشد.

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) برای رشد فضایل اخلاقی و انسانی مبعوث شد که بخشی از این فضایل در عرصه ورزش قابل مشاهده است.

حجت الاسلام سرور با اشاره به اینکه انسان از دو بعد روح و جسم تشکیل شده که در بسیاری موارد قابل جمع نیست، افزود: پرورش هر یک از این دو بعد، ورزش خاص خود را می طلبد اما در این میان ورزش روح مهمتر است چرا که می تواند با تسلط بر جسم، انسان را به اعلی علیین بکشاند.

وی با اشاره به ابعاد مطلوب و منفی در ورزش ادامه داد: اگر قصد از ورزش صرفا تن آرایی و پرداختن به جسم باشد حاصلی نخواهد داشت و موجب پرورش جسم در جهات متعالی نمی شود.

وی با اشاره به این فراز دعای کمیل که حضرت علی(ع) می فرمایند قو علی خدمتک جوارحی، تصریح کرد: این فراز از پیوند عمیق روح و جسم حکایت دارد و اینکه هر دو باید در خدمت بندگان خدا و عزیمت به سوی خدا قرار گیرند نه در جهت مقاصد فانی مادی. در این صورت است که تلاش و ورزش ما، خشیت یعنی ترس از روی احترام را به ارمغان می آورد. تقویت جسم باید برای کسب توان بیشتر در خدمت خلق خدا و تحقق خواسته های الهی باشد.

حجت الاسلام سرور، اردوهای بسیج سازندگی معنوی را نوعی ورزش روحی دانست و گفت: در این اردوها باید مهارت های مختلف را با نگاه الهی به مخاطب منتقل کرد و بهره تبلیغی لازم را از این فرصت ها داشت./930/پ202/س
ارسال نظرات