۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۷۸۱۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان:

عمل به سیره نبوی سبب توانمندی در مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسلمانان باید بازگشت به سیره رفتاری پیامبر(ص) داشته باشند، گفت: آشنایی مردم جامعه با سیره حضرت محمد(ص) سبب جلوگیری از انحرافات در جامعه و توانمندی در مقابله با جنگ نرم دشمن می شود.
حجت الاسلام مرويان
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه طرح مساجد محوری سیره نبوی(ص) در تالار اجتماعات این سازمان اظهار داشت: آشنایی مردم جامعه با سیره حضرت محمد(ص) سبب جلوگیری بسیاری از انحرافات در جامعه و توانمندی در مقابله با جنگ نرم دشمن می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسلمانان باید بازگشت به سیره رفتاری پیامبر(ص) داشته باشند، اظهار داشت: محبت داشتن نسبت به پیامبر اکرم(ص) سرمایه انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و راهبردی برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در عصر حاضر است.

وی با بیان اینکه در سیره نبوی به ضرورت مساوات بین دختر و پسر اشاره شده است، افزود: ترغیب جوانان به مجاهدت در برابر دشمنان نشان دهنده عظمت الهی برای ترویج توحید و یگانه پرستی است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حسنعلی رحمتی، کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص موضوعات طرح گروه های مطالعاتی و پژوهشی مساجد محوری گفت: سیره پیامبر اکرم(ص) در قالب بیست سرفصل، نماز از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)، مهدویت و آخر الزمان و سیره امام رضا(ع) محور این پژوهش ها را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: فعالیت های مطالعاتی طرح پژوهشی مساجد محوری با موضوع سیره پیامبر اسلام(ص)، در قالب 200گروه مطالعاتی در 198مسجد استان، بیش از 2هزار نفر مخاطب جوان را به مدت سه ماه تحت پوشش قرار داده است.

کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی انجام شده در طرح مساجد محوری سیره نبوی(ص) برای ارتقای فعالیت های فرهنگی و مذهبی است، برگزاری بیش از سه هزار و ششصد جلسه هم اندیشی و یکصد جلسه توجیهی با حضور اساتید و کارشناسان حوزه، مطالعه و بررسی 4هزار عنوان کتاب و تهیه و تدوین نشریه نیمه تخصصی مهدویت از جمله اقداماتی است که در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن برگزار شده است.

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به حضور بیش از هشتاد استاد متخصص حوزه و دانشگاه در این طرح، انس بانوان خانه دار با سیره پیامبر اکرم(ص) را از دیگر اهداف برگزاری طرح دانست و تصریح کرد: ارتباط اساتید و ائمه جماعات مساجد با جوانان در این طرح بسیار مورد توجه بوده است چرا که اگر فرهنگ مسجد در جامعه پیاده شود یک نمونه بصیرت دهی و مقابله با دشمن است.

وی همچنین، جدیت در برگزاری و به روز و مطابق نیازهای جوان بودن طرح را از امتیازات آن ذکر کرد.

گفتنی است، این طرح مطالعاتی پژوهشیبه همت واحد امور مساجد اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با همکاری بنیاد علمی ـ فرهنگی مهدویت در مساجد خراسان رضوی اجرا شده است./930/پ202/س






ارسال نظرات