۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۹۸۲
مفتی شیعیان لبنان:

اتاق عملیات اطلاعات آمریکا و رژیم صهیونیستی دادگاه ترور حریری را اداره می کرد

خبرگزاری رسا ـ مفتی شیعیان لبنان، اتاق عملیات سازمان اطلاعات آمریکا و رژیم صهیونیستی را اداره کننده دادگاه ترور حریری عنوان کرد.
شيخ احمد قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، «شیخ احمد قبلان» مفتی شیعیان لبنان درباره کیفرخواست دادگاه ویژه ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان گفت: این دادگاه بین المللی از ابتدا بر اساس سیاست های واشنگتن و هم پیمانانش تاسیس شد و ارتباط بسیار قوی با تل آویو دارد.

وی افزود: این دادگاه تنها یک هدف را دنبال می کند و آن هم متهم دانستن سوریه و مقاومت است و تحقیقات آن نیز بر اساس اطلاعات سیاسی مقاومت ستیزانه جمع آوری شد.

شیخ احمد قبلان با اشاره به شهادت های کذب شهود در این پرونده تصریح کرد: رسوایی بزرگ رژیم صهیونیستی و برخی از گروه های لبنانی در خرید و فروش معلومات پرونده و پرداخت رشوه به شهود که مدارک و اسناد صوتی و تصویری آن منتشر شده و به عنوان بزرگ ترین رسوایی قرن تلقی می شود اعتبار دادگاه و حکم آن را زیر سوال برده است.

مفتی شیعیان لبنان مقاومت اسلامی را بی گناه خواند و اظهار داشت: اتاق عملیات سازمان های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل این دادگاه را اداره می کرد تا بتواند به مهم ترین هدف خود یعنی از بین بردن مقاومت و مجاهدین که از ریختن خون شهید رفیق حریری مبرا هستند دست یابد، مقاومت اسلامی لبنان از پایه های اصلی کشور بوده و متهم خواندن آن همانند اتهام خون حضرت یوسف (س) به گرگ است.

وی ادامه داد: نیروهای مقاومت نماد کشور هستند و رکن اصلی حاکمیت، نظام و استقلال لبنان و پایه های اساسی ثبات داخلی و همزیستی مسالمت آمیز به شمار می آیند.

شیخ احمد قبلان واشنگتن و تل آویو را قاتلان حریری عنوان کرد و ادامه داد: خون شهید رفیق حریری بر گردن واشنگتن و تل آویو است، زیرا آنان در پی قتل های سیاسی و تروریسم منظم هستند. اوباما و نتانیاهو باید بدانند که دادگاهشان از کشورمان گذر نخواهد کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات