۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۱۱۶
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

معنویت و دین‌مداری شرط لازم برای پاسداری از انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی فقیه در سپاه کربلا مازندران، معنویت و دین‌مداری شرط غیر قابل اغماض برای پاسداری از انقلاب اسلامی دانست و گفت: سپاه با معنویت به میدان آمده و با دستمایه معنوی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه کربلاي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مختار نظری، مسؤول نهاد نمایندگی فقیه در سپاه کربلای مازندران، امروز در مراسم تجلیل از پاسداران نمونه سپاه کربلا گفت: سپاه با معنویت به میدان آمده و با دستمایه‌های معنوی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که اعتقاد به سپاه و رهبری ولی فقیه زمان از شروط اصلی پاسداری از انقلاب اسلامی است، گفت: خط ولایت فقیه، خط ولایت حضرت نبی اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است که به دنبال حکومت الهی و جهانی بودند. بر این اساس، اعتقاد به ولایت و رهبری ولی فقیه زمان از شروط اصلی پاسداری از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که پاسداران انقلاب اسلامی باید جوهره وجودی انقلاب اسلامی را باور کنند و به آن ایمان داشته باشند، افزود: ایمان به خدا،حضرت پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع) و پس از آن ولایت فقیه جوهره انقلاب اسلامی را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: روحیه شهادت طلبی و جهادی که از عناصر اصلی معنویت محسوب می شود، وجه مشترک فرهنگ عاشورایی حسینی با فرهنگ پاسداری است و اساس نامگذاری روز تولد آقا ابا عبدالله(ع) به روز پاسداری است.

وی با بیان این که معنویت و دین‌مداری شرط غیر اغماض و لازم برای پاسداری از انقلاب اسلامی است، گفت: التزام عملی به شرع مقدس و رعایت واجبات و محرمات جوهره وجودی تقوا است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره بر اینکه حفظ تقوا ستون اصلی معنویت است، خاطر نشان کرد: با حفظ تقوا می توان از لغزش‌ها جلوگیری کرد و در پاسداری از انقلاب اسلامی دچار خطا و تردید نشد.

حجت الاسلام نظری بر مقابله با وسوسه های شیطانی تأکید کرد و با بیان این که شیطان در کمین معنویت‌گرایان است، افزود: با حفظ تقوای الهی می توان ازلغزش ها جلوگیری کرد و در پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی دچار تردید نشد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به جنگ نرم دشمن با تأکید بر تحکیم بنیان خانواده ها، اظهار داشت: عمل به وصایای شهدا و تبعیت از ولی فقیه بهترین راهبرد برای مقابله با تهاجم فرهنگی وجنگ نرم دشمن است.

وی در ادامه سخنان خود مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب را سکان‌داری این نهضت عظیم از سوی مرجعی واجد الشرایط دانست که با درایت و دوراندیشی انقلاب را اداره کرد.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: در واقع انقلاب انبساط شخصیت رهبری است، رهبری که الهی و منتسب به صفات الهی پرهیزگاری، شهادت و خدامحوری بود و شهدای ما نیز برای دفاع از تفکر و ارزش‌های چنین انقلابی به صحنه آمدند و نظام سلطه در جامعه از بین رفت.

وی افزود: رمز ماندگاری شهدا تفکری است که انتخاب کردند، تفکری اسلامی در مسیر الهی که باعث شد تا میدان دفاع مقدس فقط رنگ و بوی خدایی دهد تا ماندگار بماند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با اشاره به تغییر جهت مبارزه دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی تصریح کرد: زمانی دشمن در میدان جنگ با توپ و تانگ به مبارزه برمی خواست و شهیدان ما نیز با همه صفات نیکو خود از شجاعت و ایثار گرفته تا اخلاص و ایمان در مقابل دشمن می‌ایستادند.

وی افزود: اما امروز روش دشمن برای مبارزه تغییر کرده و شیوه‌های نوینی به کار گرفته است زیرا با وجود فناوری روز فاصله‌ها حذف و زمان برداشته شد و دشمن در خانه‌ها، ادارات و همه نقاط جامعه به کمین نشسته و همه آحاد و اقشار جامعه اسلامی را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به خطر جنگ نرم اظهار داشت: هر فکری که بر مبنای توسعه و گسترش اندیشه انقلابی و اسلامی باشد مورد هدف است زیرا انقلاب اسلامی پا روی حوزه فتنه دشمن گذاشته است.

وی خاطر‌نشان کرد: باید همت کنیم و نگذاریم مسیر و شیوه‌هایی که از دانسته‌های ما برگرفته شده و ریشه در مبانی اسلامی دارد از بین برود زیرا رمز ماندگاری و جاودانی انقلاب در استقامت و پایداری است./950/پ202/س
ارسال نظرات