۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۳۷۰
با حضور مبلغان حوزوی؛

دبیران دینی و قرآن مدارس تبریز با مبانی عرفان اسلامی آشنا می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ دبیران دینی و قرآن مدارس آذربایجان شرقی در دوره آموزشی آشنایی با عرفان ناب اسلامی و روش‌های مقابله با فرقه‌های نوظهور شرکت می‌کنند.
عرفان اسلامي
فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نخستین دوره آموزشی آشنایی با جریان‌های التقاطی و عرفان‌های کاذب و نوظهور در تبریز برگزار خواهد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: این دوره با هدف تبیین عرفان ناب اسلامی و آشنایی با ویژگی‌های عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور با حضور معاونان، مشاوران و دبیران دین و زندگی مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

رضایی با بیان این‌که دوره آموزشی عرفان ناب اسلامی با حضور و سخنرانی روحانیان و کارشناسان متخصص حوزوی همراه خواهد بود، تصریح کرد: این برنامه با هدف ترویج خردورزی و تقویت باور های دینی و مقابله منطقی با جریان‌های معنوی کاذب و عرفان‌های نو ظهور در بین نوجوانان و جوانان اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بصیرت افزایی و روشنگری در برابر بدعت‌ها و کج‌روی‌ها را از دیگر اهداف این دوره دانست و گفت: استکبار جهانی سرمایه‌گذاری کلانی برای انحراف در اعتقادات دینی دانش آموزان به ویژه در سنین نوجوانی و جوانی داشته‌اند؛ از این رو اتخاذ موضعی قابل قبول نیست و باید به مقابله جدی با شبهات پرداخت و پاسخگوی منطقی نیاز معنوی قشر جوان بود.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی از فردا به مدت سه روز در محل مرکز آموزش نیروی انسانی شهید رجایی تبریز برگزار خواهد شد./935/پ203/س
ارسال نظرات