۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۰۸۴۳۲
رییس حوزه علمیه خوی:

رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب درباره مهدویت برای جوانان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه خوی گفت: دیدگاه ها و رهنمود های رهبر معظم انقلاب در خصوص مهدویت و فلسفه انتظار به صورت مبسوط در اختیار مردم به ویژه جوانان قرار گیرد.
جلسه هماهنگي جشن نيمه شعبان جلسه هماهنگي جشن نيمه شعبان جلسه هماهنگي جشن نيمه شعبان جلسه هماهنگي جشن نيمه شعبان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، ظهر امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای ستاد برگزاری مراسم جلسه هماهنگی جشن بزرگ نیمه شعبان برگزار شد.

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص مهدویت اظهار داشت: نیمه شعبان، بهترین فرصت برای خرافات زدایی در خصوص مهدویت است و لازم است دیدگاه ها و رهنمود های رهبر معظم انقلاب در خصوص مهدویت و فلسفه انتظار به صورت مبسوط در قالب بروشور در اختیار مردم به ویژه جوانان قرار گیرد.

رییس حوزه علمیه خوی با تأکید بر ضرورت خرافات زدایی از جامعه خاطر‌نشان کرد: با در نظر‌گرفتن رواج فرهنگ مهدویت در جامعه به خصوص در میان قشر جوان، استعمار و عوامل داخلی آن، با ایجاد و گسترش خرافات در جامعه تلاش می کنند اصل موضوع انتظار فرج را زیر سؤال ببرند که لازم است سخنرانان و صاحبان تریبون از فرصت نیمه شعبان برای خرافات زدایی در موضوع مهدویت تلاش مضاعف داشته باشند.

امام جمعه خوی، در ادامه با تأکید بر ضرورت آماده سازی جوامع بشری تصریح کرد: بر اساس مفاد روایات، پیروان اهل بیت (ع)، مبلّغان دینی و منتظران واقعی امام عصر(عج) وظیفه دارند جوامع بشری را از طریق رُشد و توسعه فرهنگ مهدویّت برای ظهور و حکومت جهانی آن بزرگوار آماده سازند.

رییس حوزه علمیه خوی با بیان این‌که کم کاری در برپایی جشن‌های نیمه شعبان از سوی هیچ کس، گروه و مسؤولی‌پذیرفتنی نیست، خاطر‌نشان کرد: برنامه‌ریزی‌ برای گرامیداشت ایام ملی، اعیاد اسلامی و برپایی آیین‌های باشکوه، باید به قدری پر محتوا و با کیفیت باشد که در آن تمام ابعاد مختلف جامعه اعم از توان مردمی، اصناف و دستگاه‌های فرهنگی لحاظ شود.

غلامحسین عماری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی نیمه شعبان را بهترین فرصت برای افزایش امید و نشاط در جامعه ارزیابی و اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، اعیاد شعبانیه به ویژه عید نیمه شعبان بهترین فرصت برای ایجاد فضای نشاط آور معنوی در میان جوانان است.

وی با تأکید بر مردمی اجرا شدن و برنامه ریزی منسجم برای اعیاد نیمه شعبان اظهار امیدواری کرد: امسال باشکوه تر از سال های گذشته اعیاد اسلامی به خصوص جشن نیمه شعبان با مشارکت حداکثری مردم و جوانان برگزار شود.

حجت الاسلام غلامرضا معصومی نیا، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوی نیز در این جلسه به مناسبت نیمه شعبان از برگزاری شب شعر با حضور شعرای فارسی و آذری زبان در محوریت مهدویت، انقلاب، بصیرت و رهبری خبر داد و گفت: به منظور ارج نهادن به فرهنگ انتظار و گرامیداشت میلاد مسعود حضرت ولی عصر‌(عج) شعرای شهرستان اشعار خود را در قالب‌های مختلف کلاسیک، نیمایی و سپید به زبان های ترکی و فارسی قرائت خواهند کرد.

وی در پایان آذین بندی و چراغانی مساجد، معابر و میداین شهر، پخش شربـت و شیرینی، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در مسجد جامع ملااحمد و جشن ویژه خواهران در سالن 2 هزار نفری چمران، برگزاری جشن های خیابابی و جشن ویژه در مزار شمس تبریزی، برگزاری مراسم جشن و مولودی خوانی در بخش های تابعه شهرستان از جمله قطور، صفائیه و مرکزی، برگزاری مسابقات مختلف با محوریت مهدویت و سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری درخصوص مهدویت، اهداء جوایز به نام های نرگس و مهدی را از جمله برنامه ها و جشن های نیمه شعبان امسال برشمرد./938/پ202/س

ارسال نظرات