۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۱۰۸۵۵۰
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

برنامه‌های پ‍ژوهشی باید متناسب با ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و شرایط محیطی باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به ضرورت جدی گرفتن برنامه‌های پژوهشی در اصفهان گفت: این برنامه‌ها باید متناسب با ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و شرایط ‌محیطی پیش رود.
پژوهش
فریبرز راهدان، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان ابراز داشت: تدوین و ارائه ماموریت های پژوهشی متناسب با کلان برنامه های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی از مهم‌ترین راهبردهای پژوهشی این دفتر است.

وی ادامه داد: بر این اساس شناسایی طرفیت‌ها، فرصت‌ها، اقتضائات و مزیت‌های محیطی، در دستور کار معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان قرار گرفته است.

راهدان اظهار داشت: با شناسایی این موارد نقشه راه پزوهش مشخص می‌شود و پژوهش‌های کاربردی مؤثر در برنامه‌ریزی‌های دفتر تبلیغات اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: در این راستا مطالعات انجام شده گروه برنامه‌ریزی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اسناد بالا دستی دفتر با رویکرد تعریف مأموریت‌های شفاف دفاتر، دیدگاه‌ها و نظرات هیأت علمی و گروه‌های پژوهشی دفتر، استفاده خواهد شد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان توسعه ارتباطات با مراکز پزوهشی استانی و ملی و بهره‌گیری از دستاوردهای جدید علمی و تبادل نظر و همچنین ارتقای فرهنگ سازمانی در حوزه پزوهش، ارتقای بهره‌وری در برنامه‌های مصوب را از دیگر برنامه‌های معاونت پژوهش برشمرد.

وی تقویت زیرساخت‌های پژوهشی به منطور تسهیل در برنامه‌های پژوهشی را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: ایجاد بستر‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مناسب برای مسائل تحقیقاتی می‌تواند به پژوهشگران در استفاده بهینه از امکانات و دستیابی به پژوهشی کامل و همه جانبه کمک کند.

راهدان به نوپایی برنامه‌های پزوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در مقایسه با برنامه‌های آموزشی و تبلیغی دفتر اشاره کرد و بیان داشت: حوزه‌های علمیه ظرفیت‌های بالایی در زمینه پژوهشی دارند؛ هنوز از آنها به صورت کامل استفاده نشده است.

وی به شروع برنامه های پژوهشی در برنامه های طلاب و مراکز مختلف حوزوی اصفهان اشاره کرد و افزود: با این وجود در مقایسه با مراکز حوزوی قم فاصله معناداری وجود دارد که باید برنامه های ویژه این فاصله را کاهش داد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: سازمان دهی و ساماندهی فعالیت های پزوهشی در راستای اهداف از پیش تعیین شده هماهنگی سازمانی بین مراکز پزوهشی از مهم‌ترین عوامل تحقق کامل برنامه‌های پژوهشی در اصفهان است./965/ت302/س
ارسال نظرات