۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۵۷۱
استاندار خوزستان:

انعکاس فعالیت فرهنگی ‌جوانان در رسانه ملی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان انعکاس فعالیت فرهنگی ‌جوانان در رسانه ملی و استانی را سبب گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تشویق ‌جوانان دانست.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز‌ اظهار داشت: آنچه در رسانه‌های بیگانه عامل جذب جوانان است، استفاده از فیلم ها و روش‌ها و برنامه‌های مفرح و نشاط آور است؛ از این رو ما نیز باید در مقابل آن،‌ برنامه‌های جذاب و نشاط آور و با محتوا ویژه نوجوانان و جوانان اجرا و بر آنها نظارت داشته باشیم.

این مقام مسؤول تأکید کرد: لازم است از برنامه‌هایی که در استان صورت می‌گیرد از جمله کلاس ها، نشست ها و ... مستند‌سازی شود و رسانه ملی آن را پخش کند چرا که این روش تشویقی برای دیگر جوانان جهت شرکت در این گونه برنامه ها است.

رییس کارگروه فرهنگی استان، با تأکید بر اجرایی شدن مصوبات این کارگروه تا پایان تابستان سال جاری اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی با فرمانداران جهت اجرای برنامه های اوقات فراغت در استان هماهنگ باشند.

استاندار خوزستان با بررسی گزارشات ارائه شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان داشت: برنامه هایی از قبیل برگزاری اردوهای تابستانه، دوره های آموزشی مهدویت تحت عنوان منتظر آسمانه و زوج های آسمانی از اقداماتی است که جهت ترغیب نوجوانان و جوانان استان به این مسائل نقش مهمی ایفا می کند.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به 20 ساعته شدن برنامه های صدا و سیما اذعان داشت: با توجه به این که این رسانه ظرفیت 24 ساعته شدن را دارد لازم است بر اساس سرفصل هایی که شامل نیازهای این حوزه برای انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های فرهنگی جهت اطلاع رسانی و انعکاس برنامه های فرهنگی اوقات فراغت بوده، از محل اعتبارات فرهنگی بودجه ای برای آن در نظر گرفته شود.

وی در خصوص معضلات و کمبود برنامه های فرهنگی در شهرستان هویزه، یاد‌آور شد: با توجه به گزارش جامعی که توسط فرماندار این شهرستان ارائه شد و بر اساس قانون شورای عالی اداری کشور مبنی بر استقرار تمام ارکان فرهنگی در شهرستان ها، تا پایان سال جاری تمام دستگاه های فرهنگی موظفند اقدام به استقرار اداره هایشان در این شهرستان که دارای سابقه پربار فرهنگی و مذهبی است، کنند./9455/پ203/س

ارسال نظرات