۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۸۲۸
مقتدی صدر:

عراق را قبرستان نیروهای آمریکایی می کنیم

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد که عراق را به قبرستان نیروهای اشغالگر آمریکایی تبدیل خواهد کرد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای، سخنان وزیر دفاع جدید آمریکا درباره اوضاع امنیتی عراق را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اظهارات لئون پانتا، وزیر دفاع جدید آمریکا خیانت به ملت عراق و مقاومت به شمار می آید و اگر دولت عراق با این سخنان موافقت نکند به حمایت از کافرین علیه مومنین اقدام کرده است.

وی افزود: جریان صدر، نیروهای آمریکایی را در تیررس قرار داده است و حکومت عراق با سخنان وزیر دفاع آمریکا موافق باشد، خاک عراق را به قبرستانی برای نیروهای اشغالگر مبدل می سازیم و آنان را با تابوت به کشورشان بدرقه خواهیم کرد.

سید مقتدی صدر تاکید کرد: آمریکایی ها باید بدانند که پیروزی یا شهادت در انتظار ما خواهد بود، ولی سرنوشت آنان تنها به مرگ یا ذلت و خواری منتهی می شود.

گفتنی است وزیر دفاع جدید آمریکا که در سفری از پیش اعلام نشده، وارد بغداد شد جمهوری اسلامی ایران را به ارسال تسلیحات به عراق متهم و بر لزوم تلاش برای عدم رسیدن این تسلیحات به گروه های شیعه تاکید کرد.

بر اساس توافقنامه ای که در سال 2008 میلادی میان بغداد و واشنگتن به امضا رسید، نیروهای آمریکایی موظف شدند در پایان سال جاری میلادی از خاک عراق خارج شوند.

مقامات آمریکایی فشار بسیار زیادی به دولت و پارلمان عراق وارد می سازند تا مدت حضور نیروهای خود را در این کشور تمدید کنند، ولی گروه های سیاسی برای تمدید یا خروج اشغالگران تصمیمی نگرفته اند.

حجت الاسلام سید مقتدی صدر بارها تاکید کرده است که اگر مدت حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق تمدید شود به مقاومت مسلحانه روی می آورد و به شدت در برابر اشغالگران خواهد ایستاد./980/ب902/گ
ارسال نظرات