۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۸۹۰۹

ویژه نامه آفتاب مهربانی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه میلاد حضرت مهدی موعود(عج) با عنوان ویژه نامه آفتاب مهربانی منتشر شد.
آفتاب مهرباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت حجت(عج) ویژه نامه‌ای با عنوان آفتاب مهربانی به همت پایگاه اطلاع رسانی راسخون در فضای مجازی منتشر شد.

این ویژه نامه دارای بخش های گوناگونی همچون مقالات، بانک صوت و فیلم، پایگاه های مهدوی و ... است.

بخش مقالات در سه حوزه اثبات آفتاب، معرفی آفتاب و ابرهای شبهه تقسیم بندی شده است که در بخش اخیر شبهات مهدوی در قالب پرسش و پاسخ طبقه بندی شده است.

در بخش اثبات آفتاب، استدلالی هایی با عناوین برهان لطف، برهان فطرت، برهان علت غایی، برهان مظهر جامع، برهان واسطه در فیض، برهان عنایت، برهان تجلی اعظم و ... تشریح شده است که در بیان برهان عنایت می خوانیم: برهان «عنایت» بر وجود امام زمان علیه السلام را با دو تقریر می توان بیان کرد: آفرینش هستی بهترین و نیکوترین نظام ممکن است. لازمه ی این گفتار، لزوم وجود امام در آفرینش است، و گرنه نظام، احسن نخواهد بود. لذا به همان دلیل و برهانی که تکلیف و بعثت ضرورت دارد. وجود مستمر امام نیز ضرورت دارد.
تقریر دوم: خداوند که برای کمال یابی هر موجودی که در این عالم رنگ هستی می گیرد همه نوع ابزار ضروری و غیر ضروری را در اختیارش قرار داده تا به کمال برسد، چگونه ممکن است انسانی که در دامان همین طبیعت است از این قانون استثنا شود و ارتقای معنوی او نادیده گرفته شود.

امام مهدی (ع) مظهر کمال، نشانه‏های ظاهری حضرت مهدی، اوست حجت خدا در زمین
،پیام‌ آور محبت و مجری عدالت، حکومت مهدی (عج) پایان روشن تاریخ، حکومت جهانی حضرت مهدی (عج،) زندگی دینی پیش از ظهور، گسترش فساد و قیام امام مهدی ،مبانی مشروعیت حکومت حضرت یاران مهدی ؛ خاستگاه و گزینش، عنایات حضرت به انقلاب اسلامی، امام مهدی (ع) و میراث پیامبران، از دیگر مقالات این ویژه نامه است.

در بخشی از مقاله حکومت مهدی (عج) پایان روشن تاریخ ،می خوانیم: در هیچ کجای دنیا نبود امکانات خدادادی باعث فقر نیست، بلکه بیشتر تبعیض در تقسیم داده های طبیعت و غصب و اجحاف بوده که فقر و نداری انسانها و ملتها را در پی داشته است.
اگر دولت های استعمار گر به چپاول ملل تحت ستم دست نمی آلودند، داشته های هر سرزمین به راحتی کفاف ساکنان آن را می داد و شاهد این همه فقر و گرسنگی نمی بودیم.
با برپایی حکومت عدل مهدوی، دست ظالمین از چپاول در بندان و مستضعفان کوتاه خواهد شد و بالاتر اینکه انسان های ضعیف نگاه داشته شده، حاکمان زمین خواهند شد. در این حکومت به دلیل گسترش عدالت همه جانبه ومساوات فراگیر امکان استفاده همگان از نعمت های خدادادی فراهم خواهد بود؛ رفاه عمومی چندان برقرار می شود که پیدا کردن فقیر برای دادن صدقه و احسان و زکات به یک مشکل بدل خواهد شدو طبق وعده الهی تقوای مردمان باعث می شود که برکات و گنج های- معادن- زمین در اختیار انسان ها قرار بگیرد و هیچ خرابه ای نماندمگر اینکه آباد شود و بدین ترتیب عنصر سوم جامعه ایده آل فراهم خواهد گردید.

این ویژه نامه در پایگاه اطلاع رسانی راسخون به نشانی http://www.rasekhoon.net در فضای مجازی قابل دسترسی است. /909/پ202/ع

ارسال نظرات