۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۰۸۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

مساله حجاب و عفاف نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه هر کس بخواهد کوچک‌ترین نگاه چپی به ارزش های اسلامی و دینی ما داشته باشد با او نخواهیم بود و لحظه‌ای او را تحمل نخواهیم کرد، مساله عفاف و حجاب را نیازمند عزم ملی دانست.
حجت الاسلام عباس اسكندري رييس سازمان تبليغات اسلامي قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، عصر دوشنبه در همایش گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، ابراز داشت: پوشش و حجاب در درجه اول یک امر انسانی است و دین مبین اسلام نیز برای رشد انسانیت انسان بایدها و نبایدهایی را طرح کرده تا جامعه ای بالنده بسازد.

وی با بیان اینکه آموزه‌های اسلامی با فطرت انسان‌ها توام است تصریح کرد: دین مبین اسلام به عنوان عالی‌ترین و بهترین و کامل‌ترین دین الهی آموزه‌های خود را طرح کرده است.

حجت‌الاسلام اسکندری با بیان اینکه شرع با فطرت و عقل همراه و هماهنگ است، ابراز داشت: ما امروز در جوامع پیشرفته و صنعتی شاهد رشد پوشش‌های اسلامی هستیم و در مقابل با گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی در این عرصه دغدغه جدی داریم.

وی تاکید کرد: باید در این عرصه آسیب شناسی کنیم چه شده که امروز به این مشکل دچار شده ایم. باید در این عرصه کار مطالعاتی دقیقی صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: مساله عفاف و حجاب یک موضوع انسانی و مساله جدی شرعی است و نباید آن را سیاسی کرد، چرا که ربطی به مسائل سیاسی ندارد.

وی افزود: یکی از آسیب‌های جدی این عرصه این بوده که برخی افراد و گروه ها می‌خواستند این مساله را  دستمایه منافع و اهداف و نقشه های خود قرار دهند.

حجت الاسلام اسکندری بیان کرد: برگزاری همایش هایی در این عرصه و مطالعات لازم و حتی برخوردهای امنیتی که می بایست حوزه های آن از هم تفکیک شود باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اینکه برخی یکجانبه به قضاوت می روند و مساله حجاب را یک مساله صرفا فرهنگی می دانند یا از سوی دیگر برخی دیگر می گویند کار امنیتی باید صورت گیرد، این مساله نشان می دهد به صورت دقیق و همه جانبه مساله حجاب را مورد توجه قرار نداده ایم.

حجت الاسلام اسکندری با تاکید بر اینکه نمی‌توان در جامعه اسلامی نسبت به مقوله حجاب و عفاف بی تفاوت و بی توجه بود، اظهار داشت: ما یک جامعه لیبرال بی‌اعتنا به آموزه های اسلامی و وحیانی نیستیم، از این رو در همه عرصه‌ها با دیگر جوامع تفاوت اساسی داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از جوامع و بلاد تحت تاثیر تفکر انقلاب اسلامی هستند، از این رو ضروری است همه مسؤولان و مردم در ارتباط با این موضوع دغدغه جدی داشته باشند و به صورت شبانه روزی به آن فکر کنند.

وی با بیان اینکه نباید تمام مشکلات خود را به گردن استکبار و دشمنان و تهاجم فرهنگی بیندازیم، اظهار داشت: تهاجم و شبیخون فرهنگی یک واقعیت است، اما بنا نیست که بی توجهی و کم کارهای خود را پای این مساله بگذاریم.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به اینکه اگر خودمان به خودمان ضربه نزنیم، دشمن کوچک تر از آن است که بتواند به ما ضربه ای وارد کند، تصریح کرد: تمامی حربه ها و نقشه های دشمنان اعم از جنگ تحمیلی و تحریم نه تنها موجب ضعف ما نشده، بلکه موجب بیمه نظام اسلامی شده است.

حجت الاسلام اسکندری با انتقاد از کج اندیشی برخی از افراد در عرصه های فرهنگی ابراز داشت: این انقلاب حاصل خون هزاران شهید و عصاره زحمات علما و مراجع تقلید است و باید قدر این نظام را بدانیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از ابتدای انقلاب اسلامی این نظام را دستمایه منافع و اهداف خود قرار داده اند، از این رو باید توجه داشت که نباید مساله عفاف و حجاب را سیاسی کرد.

وی افزود: برخی ها که می خواهند آرایی از لایه های مشخص بدست بیاورد نباید ندایی سر دهند که جامعه ما از پیامدهای آن متاثر شود.

این مسؤول فرهنگی استان قم با بیان اینکه اقتدار نظام اسلامی در گرو ارزش های اسلامی و دینی است، تاکید کرد: آنچه انقلاب اسلامی موجب عزت و اقتدار آن شده است، پایبندی به ارزش های والای اسلامی و آموزه مکتب اهل بیت(ع) بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: ما ارزش های دینی را به  لبنان صادر کرده ایم و همین مساله نیز رمز پیروزی و مقاومت جانانه آنان در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا شده است.

وی با تاکید بر اینکه هر کس بخواهد کوچک ترین نگاه چپی به ارزش های اسلامی و دینی ما باشد با او نخواهیم بود و لحظه ای او را تحمل نخواهیم کرد، مساله عفاف و حجاب را نیازمند عزم ملی دانست و تاکید کرد: تمامی مسؤولان و آحاد ملت و دستگاه های اجرای باید دست به دست هم دهند و رسالت خود را به درستی ایفا کنند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات