۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۳۸۷
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور خبر داد؛

آمادگی حوزه علمیه برای اعزام 8 هزار مبلغ به مناطق محروم کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور گفت: در صورت تخصیص و جذب اعتبار لازم، آمادگی اعزام هشت هزار مبلغ به شهرها و روستاهای دور افتاده سراسر کشور را داریم.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي
حجت الاسلام محمد حسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور، در حاشیه همایش دانش افزایی مدیران مدارس یازده استان کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اجرای طرح هجرت در کشور را مثبت ارزیابی کرد‌ و اظهار کرد: از رسالت‌های مهم و اساسی حوزه‌های علمیه تربیت مبلغان دینی و اعزام روحانیون طرح هجرت است.

وی رصد‌کردن توطئه‌های دشمنان را از وظایف خطیر روحانیون طرح هجرت عنوان و اظهار کرد: روحانیون طرح هجرت با رصد کردن توطئه های دشمنان و پاسخگویی به شبهات دینی جوانان می‌توانند نقشه مؤثری در خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی دشمن داشته باشند.

به گفته این مقام مسؤول، اختصاص‌نیافتن بودجه کافی، معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور را جهت سازماندهی و اعزام مبلغان به مناطق محروم را با مشکل روبه‌رو کرده است.

حجت الاسلام ‌نبوی ابراز امیدواری کرد: در صورت تخصیص و جذب اعتبار لازم، آمادگی اعزام هشت هزار مبلغ به شهرهای و روستاهای دور افتاده سراسر کشور را داریم.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور بودجه تبلیغ کشور را در مقایسه با بودجه سازمانها و دیگر ارگانهای فرهنگی را نزدیک به صفر عنوان کرد و افزود: به جرات می توانم بگویم که با مبلغ پرداختی به یک مربی فوتبال در کشور می توان هر ساله پنج هزار مبلغ به روستاها و مناطق محروم کشور اعزام کرد.

این مقام مسؤول، طرح هجرت بلند مدت را تأثیرگذارتر از طرح هجرت کوتاه مدت اعلام کرد و گفت: طرح هجرت بلند مدت با عنایت به پایگاه قوی مردمی که توسط روحانی در منطقه ایجاد می شود، می تواند در گسترش معارف دینی و حل پاره ای از مشکلات منطقه موفق تر عمل کند.

حجت الاسلام نبوی اضافه کرد: متاسفانه به سبب کمبود اعتبار مجبور به اعزام کوتاه مدت روحانیون در مناسبت‌های مختلف هستیم.

قابل ذکر است، حجت الاسلام محمد حسن نبوی به منظور شرکت در دومین دوره دانش افزایی مدیران مدارس یازده استان کشور به ارومیه سفر کرده است./936/ت303/س
ارسال نظرات