۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۸۳۲
از سوی اداره کل اوقاف مازندران؛

بیش از 120 مبلغ دینی به مناطق محروم و امامزادگان مازندران اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان بیش از 120 مبلغ دینی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه‌ به مناطق محروم و امامزادگان استان اعزام شدند.
اعزام مبلغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسم اعزام مبلغان ماه مبارک رمضان در ساری با اشاره به این که یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف به مناطق محروم و دورافتاده است، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان نیز 120 مبلغ دینی از سوی این سازمان به مناطق مختلف و امامزادگان استان اعزام شدند.

وی با بیان این که فعالیت های تبلیغی مبلغان اعزامی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، افزود: اقامه نماز جماعت در سه نوبت، سخنرانی در موضاعات مختلف، تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه، بیان احکام شرعی و «مبتلا‌به» ویژه احکام وقف و موقوفات، تشکیل حلقه های معرفت با جوانان و نوجوانان، تشکیل جلسات قرائت قرآن کریم با حضور جوانان و نوجوانان، برگزاری مراسم شب های قدر و قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان از جمله مهم ترین وظایف مبلغان اعزامی است.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه سخنان خود از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در بقاع شاخص را برگزاری مراسم ترتیل خوانی به صورت روزانه‌(‌هر روز یک جزء‌) در امامزادگان شاخص استان، مراسم شب های قدر در بقاع متبرکه همراه با سخنرانی و مداحی، مراسم میلاد امام حسن مجتبی‌(ع)، برگزاری محافل انس با قران کریم با حضور قاریان بین المللی و قاریان مصری درذبقاع شاخص استان، اهدای سبد کالا به محرومان و نیازمندان و مستمندان از نیات واقفان خیر‌اندیش اعلام کرد.

وی از مبلغان به عنوان طلایه‌داران احکام ناب اسلامی و آمر به معروف و ناهی از منکر و مشوق مردم به سمت سوی ارزش‌های دینی و انسانی یاد کرد و گفت: علما و روحانیان در طول تاریخ همواره رسالت مهمی بر عهده داشته و دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان باید مردم به ویژه نسل جوان را با معنویت سرشار این ماه مبارک آشنا کنند، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای خود‌سازی است.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: رمضان بهترین زمان برای تعامل با مردم به ویژه قشر جوان است و مبلغان باید سعی کنند ضمن برقراری ارتباط سالم و صمیمانه به بیان احکام وقف بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود، جریان‌ها و فرقه‌های انحرافی را بزرگ‌ترین مشکل در جوامع اسلامی دانست و افزود: باید سعی شود با ارائه راهکارهای دقیق و مناسب مانع از گسترش فرقه‌های انحرافی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود ترویج سنت حسنه وقف را از دیگر وظایف مبلغان اعزامی اعلام کرد و گفت: ضروری است همه مبلغان در شب‌های ماه رمضان به ویژه شب‌های قدر به بیان احکام وقف بپردازند.

حجت‌الاسلام سهرابی تأکید کرد: مبلغان باید با بیان آیات و روایات پیرامون مسائل وقف در استفاده صحیح از موقوفات بجامانده، همکاری با اوقاف و امور خیریه، حفظ و احیای موقوفات در امامزادگان و همکاری مردم در ساماندهی اماکن متبرکه گامی بزرگ در این راستا بردارند.

وی خاطرنشان کرد: باید خیرات واقفان همه افراد جامعه و کشور را شامل شود تا در سایه آن بسیاری از مشکلات حل و آینده‌ای روشن برای کشور رقم خورد./950/پ202/س
ارسال نظرات