۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۰۰۲۶
نماینده ولی فقیه در گیلان:

دنیای اسلام مانع بزرگی برای تجاوز و تعدی نظام سلطه در جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که دنیای اسلام مانع بزرگی برای زورگویی ها، تجاوز و تعدی نظام سلطه بر جهان است، گفت: غرب به دنبال از بین بردن عزت اسلام و مسلمین است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جلسه تفسیر قرآن خود که به مناسبت ماه مبارک رمضان در رشت آغاز شد، به مسأله مقابله کفر جهانی با اسلام اشاره کرد و با بیان این که امروز جهان کفر به مقابله با اسلام برخاسته است، گفت: دنیای غرب همه تلاش آنها این هست که اسلام را از اعتبار ساقط و مسلمان‌ها را در دنیا بی‌اعتبار ‏کنند و نگذارند آن معنویت و آن سرمایه اعتقادی درست را به دنیا ارائه کنند.

وی افزود: دنیای غرب می داند که اگر ‏اسلام راستین به دنیا معرفی شود و مردم از حقیقت اسلام آشنا شوند دیگر جایی برای زورگویی‌های ‏آنان باقی نخواهد ماند.

امام جمعه رشت با بیان این که دنیای اسلام مانع بزرگی برای زورگویی‌ها، تجاوز و تعدی نظام سلطه بر جهان است، ادامه داد: غرب به ویژه آمریکای جهانخوار در تلاش است برای پیشبرد اقدامات ضد بشری خود در مناطق مختلف اسلام و نظام اسلامی را از میان بردارد.

وی با اشاره به این که غرب به دنبال از بین بردن عزت و هر چیزی که سبب ترویج و رونق اسلام باشد، است، خاطرنشان کرد: آنها در این راه به هر توطئه ای دست خواهند زد که در طول سه دهه اخیر این به وضوح مشاهده شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که غرب به دنبال ایجاد حکومتی سکولار در ایران است، ادامه داد: آنها اسلام را مانع از رسیدن به اهداف پلید خود در منطقه می دانند به همین جهت از هر روزنه ای برای از میان برداشتن ایران اسلامی تلاش می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی که همزمان با ماه مبارک رمضان تفسیر سوره احزاب را آغاز کرده است، گفت: دنیا به جنگ اسلام آمده و تناسب بین احزاب آن روز و احزاب امروز وادار کرد که من این بحث را بیان ‏کنم.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در سوره احزاب به مبارزات پیامبر گرامی اسلامی به خرافات اشاره شده است، ادامه داد: نبی مکرم اسلام در آن دوران علیه خرافه و بدعت اعراب جاهل به مخالفت و مبارزه پرداخت.

وی با اشاره به این که متأسفانه دنیای امروز علیرغم همه پیشرفت ها، خرافه و بدعت نیز در آن رشد یافته است، ادامه داد: گرایش مردم به سحر و جادو نشان دهنده رشد و گسترش این گونه خرافه ها در سطح جوامع است.

امام جمعه رشت با اشاره به این که یکی از مباحث مهمی که در سوره احزاب مورد توجه قرار گرفته به تصرف بودن ‏پیامبر اکرم(ص) نسبت به همه انسان‌ها است، گفت: این موضوع با مسأله ولایت فقیه در جامعه امروز ما مطابقت دارد از این جهت که پس از ائمه معصومین(ع) و در زمان غیبت ولی امر مسلمین ولی فقیه است./950/پ202/س
ارسال نظرات