۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۳۲۲
مسؤول امور مساجد مازندران:

برنامه‌ریزی برای حضور نسل جوان در مساجد رویکرد اصلی مسؤولان فرهنگی باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: جذب حداکثری نسل جوان همزمان با این ماه مبارک در مساجد باید رویکرد و برنامه اصلی متولیان امور مساجد باشد.
مسؤول امور مساجد اداره کل تبليغات اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در بازدید از مساجد شهرستان بابل در جمع هیأت امنای این مساجد به نقش تأثیر‌گذار مساجد در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: مساجد در تاریخ پر‌افتخار اسلام پایگاه مهمی برای دفاع از ارزش‌های دینی و اسلام بوده است.

وی با اشاره به این که پیشوایان معصوم نیز به پیروی از قرآن، بر جنبه‌های عبادی مسجد بسیار تأکید کرده اند، ادامه داد: نیم نگاهی به آداب و احکام مسجد، این نکته را روشن می‌کند.

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که در قرآن، هر جا سخن از مسجد به میان آمده، جنبه های عبادی آن به عنوان نقش اولیه و بنیادین این جایگاه مقدس، مورد تأکید قرار گرفته است، ادامه داد: این مسائل نشان می‌دهد که مسجد نخست، کانون عبادت و نماز و راز و نیاز مؤمنان با خدا است.

وی، مسجد را یادآور بندگى و کرنش در پیشگاه خداوند متعال دانست و ادامه داد: برترین و اصیل ترین محل براى عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است.

حجت الاسلام رمضانی، عبادت را پرورش دهنده روح و روان آدمى دانست و تصریح کرد: یکى از نقش هاى اساسى مسجد آن است که زمینه عبادت پر حضور و خالصانه را فراهم کند تا مؤمنان در آن جا با پرداختن به نماز و ذکر و دعا، زنگار غفلت از دل و جان بشویند و با خداوند متعال به معناى واقعى کلمه انس بگیرند.

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امسال بیش از سه هزار مسجد دراستان آماده برپایی برنامه های ماه مبارک رمضان هستند، بیان داشت: اوج برگزاری این برنامه های در شب های احیا است.

حجت الاسلام رمضانی، ماه مبارک رمضان را ماه بندگی خدا و ماه خودسازی دانست و ادامه داد: جذب حداکثری نسل جوان همزمان با این ماه مبارک در مساجد باید رویکرد و برنامه اصلی متولیان امور مساجد باشد.

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: خوشبختانه میزان استقبال نسل جوان از مساجد هر روز افزایش می‌یابد.

وی، گسترش فعالیت های دینی و فرهنگی در سطح مساجد را زمینه ساز جذب نسل جوان جامعه به سوی این پایگاه‌های مهم اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: متولیان اداره امور مساجد باید تلاش کنند تا حضور نوجوانان و جوانان در مساجد تقویت شود./950/پ202/س
ارسال نظرات