۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۱۰۳۸۴
مدیر کل اوقاف مازندران:

ویژه برنامه های ماه رمضان در 300 امامزاده مازندران در حال برگزاری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان در 300 امامزاده شاخص استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی ساخت دو تن از امامزادگان در منطقه یانه سر بهشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به این که این سازمان در ماه مبارک رمضان برنامه های متعددی را در سطح استان در حال اجرا و برگزاری دارد، گفت: برنامه های ماه مبارک رمضان در 300 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

وی افزود: جلسات ویژه ترتیل خوانی با حضور قاریان مطرح استانی در امامزادگان شاخص به صورت روزانه یک جزء، محفل انس با قرآن در 12 شهرستان و در یکی از بقاع متبرکه شاخص با حضور قاری برجسته مصری در طول این ماه با برکت برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از برگزاری 150 جلسه تفسیر قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: در این ماه مبارک 20 نفر از مفسرین، محققین و از اساتید حوزه و دانشگاه از سوی اداره کل اعزام مبلغ به امامزادگان شاخص استان ها و شهرستان های کشور اعزام شدند که دو مفسر و محقق به استان مازندران اختصاص گرفت.

حجت الاسلام سهرابی افزود: این مفسرین از اول ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه به تفسیر قرآن کریم در شهرهای بابل و ساری خواهند پرداخت.

وی همچنین به اعزام بیش از 120 مبلغ همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق روستایی و محروم استان خبر داد و بیان داشت: این مبلغیان به مناطق مشخص شده اعزام شده و تا پایان ماه مبارک رمضان به تبلیغ و سخنرانی در بقاع و اماکن متبرکه می پردازند.

حجت الاسلام سهرابی، اقامه نماز جماعت و سخنرانی در موضاعات مختلف، تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه، بیان احکام شرعی و مبتلا به ویژه احکام وقف و موقوفات، تشکیل حلقه های معرفت با جوانان و نوجوانان، جلسلت قرائت قرآن کریم با حضور جوانان و نوجوانان، برگزاری مراسمات شب های قدر و قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان را از جمله مهم ترین وظایف مبلغان اعزامی اعلام کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود برگزاری، مراسم لیالی قدر نیز با حضور مداحان و سخنرانان برجسته در امامزادگان شاخص، برگزاری محفل انس با قرآن در حسینه ها، تکایا و جلسات قرآنی و بر پایی نمایشگاه کتاب، محصولات قرآنی و فرهنگی و نمایشگاه پوستر درباره ماه رمضان و در بقاع و اماکن متبرکه از دیگر برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان اعلام کرد./950/پ202/ص

ارسال نظرات