۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۴۵۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

برنامه‌های دینی و فرهنگی در مسجد با محوریت امام جماعت اجرا شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام جماعت در هر مسجدی نقش یک مدیر را برعهده دارد، گفت: همه امور دینی و فرهنگی در مسجد باید با محوریت امام جماعت برگزار شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جلسه ستاد امور مساجد استان که در رشت برگزار شد، به نقش مساجد در تقویت معنویت در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا از فضای روحانی موجود در مساجد بهتر بهره‌گیری شود.

وی، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای انس بیشتر با مسجد دانست و با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود در این ماه جهت خودسازی بهره گیریم، افزود: این ماه پر فیض فرصتی است تا بندگان خداوند، معنویت، تقوا و اخلاص را در خود تقویت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایات اسلامی روزه در تابستان را نوعی جهاد خواند و خاطرنشان کرد: روزه داری 16 ساعته‌ به ایمانی قوی و اراده‌ای استوار نیاز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، برپایی مراسم انس و الفت با قرآن در مساجد همزمان با ماه مبارک رمضان را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با برگزاری برنامه‌های قرآنی در سطح مساجد زمینه حضور نسل جوان در این پایگاه معنوی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که البته انس و الفت با کلام الهی تنها مربوط به ماه مبارک رمضان نیست و انسان ها باید در همه لحظات کلام خداوند متعال را مورد نظر داشته باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به این که قرآن کریم کتاب هدایت انسان‌ها و شفای مؤمنین است، ادامه داد: انس و الفت با این کلام الهی زمینه تعالی و سعادت انسان را فراهم می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانی امام جماعت در هر مسجدی نقش یک مدیر را برعهده دارد، گفت: همه امور دینی و فرهنگی در مسجد باید با محوریت امام جماعت برگزار شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به این که امروز آحاد جامعه اسلامی به نقش مساجد در تقویت باورهای دینی عموم جامعه اذعان دارند، ادامه داد: نقش مساجد در ترویج ارزش‌های اسلامی، نشر فرهنگ غنی ائمه معصومین(ع) همچنین ارائه اسلوبی متقن در تربیت اسلامی، نقشی ظریف، حساس و اساسی است که در قاموس آموزه‌های مکتب مترقی اسلام، برای این مراکز مهم اسلامی تبیین شده است.

وی با تأکید براین که ترویج فعالیت‌های فرهنگی در مساجد از سوی روحانیان در جذب جوانان بسیار مؤثر است، ادامه داد: امروز جذب نسل جوان به سوی مساجد باید در دستور کار متولیان فرهنگی مساجد قرار گیرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده در ادامه سخنان خود به نقش ائمه جماعات مساجد در رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی در این پایگاه اصیل اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز حضور مستمر روحانی امام جماعت در مسجد یک ضرورت است./950/پ202/س
ارسال نظرات