۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۰۶۵۵

سازمان عفو بین الملل آزادی فوری شیخ توفیق العامر را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ سازمان عفو بین الملل از رژیم آل سعود خواست خطیب جمعه الاحساء را فورا آزاد سازد.
شيخ توفيق العامر خطيب جمعه الاحساء عربستان راهپيمايي در عربستان در اعتراض به بازداشت شيخ توفيق العامر راهپيمايي در عربستان در اعتراض به بازداشت شيخ توفيق العامر راهپيمايي در عربستان در اعتراض به بازداشت شيخ توفيق العامر راهپيمايي در عربستان در اعتراض به بازداشت شيخ توفيق العامر
به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان عفو بین الملل که در زمینه دفاع از حقوق بشر فعالیت می کند در بیانیه ای دولت عربستان را به آزادی فوری حجت الاسلام شیخ توفیق العامر، خطیب جمعه الاحساء این کشور دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: مقامات عربستان سعودی باید شیخ توفیق العامر را به سرعت آزاد کنند یا اتهامات قانونی که از سوی جهانیان مورد پذیرش است را متوجه وی سازد.

این سازمان افزود: احتمال آن می رود که شیخ العامر به دلیل تاکید و پافشاری بر لزوم اجرای اصلاحات در عربستان بازداشت شده است.

سازمان عفو بین الملل از مبارزه آل سعود با آزادی بیان انتقاد کرد و اظهار داشت: حکومت آل سعود با انتقادات فراوانی در زمینه تجاوز به حقوق بشر مواجه است و زندانیان رای در این کشور بدون هیچ اتهامی زندانی می شوند.

این سازمان با اشاره به شکنجه زندانیان در زندان های عربستان تصریح کرد: زندانیان در عربستان احیانا در زندان های انفرادی زندانی می شوند و از مشاوره با وکلای خود محروم هستند. زندان بانان از شکنجه و روش های بسیار بدی برای اعتراف گرفتن از زندانیان استفاده می کنند و آنان را وادار به توبه کرده و تعهداتی مبنی بر عدم انتقاد مجدد از رژیم می گیرند.

فیلیپ لوثر، معاون مدیر سازمان عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا دراین باره گفت: اگر شیخ العامر به دلیل پافشاری بر اصلاحات بازداشت شده باشد باید نام وی را به عنوان زندانیان رای نامید که تنها به دلیل اقدامات مسالمت آمیزانه در آزادی بیان زندانی شده اند.

وی بر لزوم آزادی فوری و بدون قید و شرط خطیب جمعه الاحساء عربستان تاکید کرد.

از سوی دیگر، شهروندان عربستانی که از بازداشت شیخ توفیق العامر خشمگین شده اند، پنج شنبه شب در شهر عوامیه به خیابان ها آمده و خواستار آزادی وی و سایر زندانیان شدند.

ساکنان عوامیه با برافراشتن عکس های شیخ العامر و سر دادن شعارهایی بر لزوم آزادی فوری خطیب جمعه الاحساء تاکید کردند.

شاهدان عینی خبر دادند که نظامیان آل سعود در شهرهای عوامیه و هفوف در خیابان ها منتشر شده تا با اعتراضات مردمی مقابله کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات