۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۹۰۰
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(13)؛

صداقت و امانت‌داری عامل اصلی نبوت و امامت ائمه و پیامبران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز اظهار داشت: عاملی که سبب شد ائمه اطهار و پیامبران به درجه نبوت و امامت برسند امانت داری در شریعت الهی و صداقت در گرفتار آنان بود.
آيت الله موسوي جزايري در مراسم کلنگ زني درمانگاه خيريه امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در سیزدهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه مبارک رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، به اهمیت مسئله «امانت» اشاره کرد و گفت: در دین مبین اسلام مسئله امانت از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که امانت های بین خدا و رسول بسیار مهم و پراهمیت هستند، ابراز داشت: در دوران پیامبر خداوند از طریق ایشان همواره مردم مکه و مدینه را از خیانت در برابر امانات الهی برحذر می داشتند.

وی با تأکید بر این که بر گفته امام علی(ع) پیامبر «امین علی التَنزیل» بود، بیان داشت: پیامبراکرم(ص) نسبت به شریعت مقدس و نزول قرآن امانت دار بود؛ از این رو همانطوری که جبرییل امین قرآن را بر پیامبر(ص) نازل کرد، ایشان بدون کم و زیاد کردن آیات قرآن آن را بر مردم عرضه کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: امانت داری ائمه اطهار و پیامبران علیهم السلام نسبت به مال دنیا و چیزهای بی ارزش نبود بلکه امانت داری این بزرگواران نسبت به شریعت مقدس الهی، خاتمیت و قرآن کریم بوده است.

وی کرد: عاملی که سبب شد ائمه اطهار و پیامبران به درجه نبوت و امامت برسند امانت داری در شریعت الهی و صداقت در گرفتار آنان بود که در دوران زندگی پربرکت این عزیزان افزود بر امانات الهی، امانت های مردم نیز در نزد پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام قرار می گرفت./9461/پ203/ص
ارسال نظرات