۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۹۰۹
امام جمعه تربت جام:

معنویت‌افزایی در بین جوانان راه حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تربت جام، با اشاره به تهاجم فرهنگی گفت: در این زمان جنگ جدی بین اسلام و استکبار وجود دارد و تنها چیزی که می‌تواند مملکت و جوانان ما را سربلند کند توجه به معنویات و باورهای دینی است.
حجت الاسلام سيد علي موسوي فر امام جمعه تربت جام
حجت‌الاسلام سید علی موسوی‌فر، امام جمعه شهرستان تربت‌جام، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ گفت: در این زمان که استکبار جهانی در صدد ضربه‌زدن به اسلام است و جنگ جدی بین اسلام و مستکبران وجود دارد تنها چیزی که می‌تواند مملکت و جوانان ما را سربلند کند توجه به معنویات و باورهای دینی است و همین معنویت جوانان، انقلاب را به پیروزی رساند و تا امروز نیز حفظ کرده است.

وی ماه مبارک رمضان را هدیه‌ای از سوی پروردگار و فرصتی استثنایی برای بندگان دانست و ابراز کرد: رمضان ماه نزول و بهار قرآن است، ثواب تلاوت یک آیه در این ماه برابر با کل قرآن در ماه‌های دیگر است، در این ماه دشمن اصلی انسان در غل و زنجیر و محدود است، و بهترین فرصت برای راز و نیاز و بندگی است.

امام جمعه تربت جام اظهار کرد: : پیامبر اکرم(ص) در وصف این ماه فرمودند؛ رمضان ماه رحمت، برکت و آمرزش است، ماهی که خواب آن عبادت، دعای آن مستجاب و توبه آن مورد قبول پرودگار، وای بر کسی که این ماه بگذرد و مورد آمرزش قرار نگیرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) ماه رمضان را به قیامت تشبیه کرد و افزود: اگر در ماه رمضان گرسنه و تشنه شدید به یاد بیاورید تشنگی و گرسنگی روز قیامت را، این ماه تمرینی است برای روزی که هیچ‌کس به فکر دیگری نیست، انسان در این ماه به یاد فقرا، مستمندان و کسانی که گرفتار قحطی شده‌اند می‌افتد.

حجت‌الاسلام موسوی‌فر گفت: بهترین اعمال در این ماه به فرموده پیامبر اکرم(ص) انجام واجبات و اجتناب از محرمات است.

امام جمعه تربت جام در ادامه به فضیلت شب‌های قدر اشاره کرد و ابراز داشت: شب قدر بهتر از هزارماه یعنی به اندازه عمر کامل یک انسان است، حفظ اسلام، پیروزی کشورهای منطقه بر استکبار جهانی و حسن عاقبت بهترین خواسته در این شب‌های با برکت است.

حجت‌الاسلام ‌موسوی‌فر تقوا را محصول روزه مقبول خواند و اظهار کرد: خداوند می‌فرماید؛ روزه بگیرید، شاید با تقوا شوید، در این ماه باید تمام اعضا و جوارح ما روزه دار باشد و ترک معصیت کند، این حالت در انسان سبب می‌شود در برابر گناه خود را ایمن ببیند.

وی در پایان با تبریک به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) زندگی ایشان را الگویی برای تمام بشریت دانست و افزود: از جنبه‌های مختلفی می‌توان زندگی ایشان را مورد بررسی قرار داد، از جنبه عبادی؛ در روایات داریم حضرت بیست‌و‌پنج مرتبه با پای پیاده به حج رفتند و فرمودند؛ من شرم دارم از این‌که به خانه خدا مشرف شوم و پای پیاده و برهنه نباشم.
 
امام جمعه تربت جام به درایت سیاسی امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: صلح ایشان بسیار مهم و قابل تحلیل است، بعد از مرگ معاویه، حضرت بارها اعلام جنگ کردند که با مخالفت و خیانت فرماندهان و یاران روبه‌رو شدند، ایشان در زمانی که مصلحت اسلام در جنگ نبود صلح کردند که این حرکت تکلیف‌مداری حضرت را نشان می‌دهد، و از جنبه اجتماعی امام حسن(ع) چندین مرتبه نصف اموال خود را به فقرا دادند و این درسی است برای پیروان ایشان که به فقرا و مستمندان رسیدگی کنند./927/ت302/س

ارسال نظرات