۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۲۲۳
استاد حوزه علمیه قم:

دعا برای ظهور حضرت ولی‌عصر بهترین دعا در شب‌های قدر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: شب‌های قدر فرصتی برای دعا در تعجیل در ظهور و سلامتی حضرت ولی‌عصر(عج) و برقراری رابطه‌ای معنوی با صاحب عصر است.
حجت الاسلام سيدحسن واعظي، استاد حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسن واعظی، استاد حوزه علمیه قم روز گذشته در نشست تخصصی مهدویت مسجد آیت الله انگجی تبریز اظهار داشت: در روایات آمده؛ ملائکه در شب های پرفیض قدر، بر قلب امام زمان(عج) نازل‌شده که این نزول برابر با رحمت خاص الهی ‏بر مؤمنان شب زنده‌دار است و تا طلوع فجر ادامه دارد.

وی با بیان این‌که بهترین دعا در شب‌های قدر تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) گفت: شب‌های قدر فرصتی برای دعا در تعجیل در ظهور و سلامتی حضرت ولی‌عصر(عج) و برقراری رابطه‌ای معنوی با صاحب عصر و زمان است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در لیالی قدر مقدرات یک‌سال آینده انسان می‌شود، خاطر‌نشان کرد: بهره‌مندی از لحظات معنوی شب‌های قدر برای زندگی انسانی و در جلب رضایت حضرت حق و امام زمان(عج) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت الاسلام واعظی با تشریح فضائل معنوی شب زنده‌داری در لیالی قدر تصریح کرد: بررسی آیات سوره قدر و تامل در روایات دینی، نشان می‏دهند که شب قدر، ویژه زمان نزول قرآن و دوران پیامبر(ص) نیست؛ بلکه همیشگی و از آغاز آفرینش انسان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه درهای استغفار و توبه در شب های قدر به روی مؤمنان باز است، گفت: اگر توشه ای مطمئن از سفره ضیافت الهی در دیگر ایام سال نداشته باشیم، به یقین نخواهیم توانست خود را شیعه حضرت ولی عصر(عج) بنامیم، چراکه آن حضرت دوستدار مسلمان مقطعی نیست.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ا‌ینکه حقیقت دعا چیزی جز عبادت و بندگی نیست، اظهار داشت: شب قدر شب عبادت است و بهترین مصداق عبادت، دعاست، چرا که اصولا دعا به منزله مغزعبادت است، به عبارت بهتر نباید لحظات معنوی این شب ها مبارک را به بطالت گذراند.

گفتنی است، نشست‌های ماهانه مهدویت به همت بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز با استادان‌ حوزه و دانشگاه در محل مسجد آیت الله انگجی واقع در خیابان جمهوری اسلامی‌ برگزار می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات