۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۲۶۰
حجت الاسلام فرحزاد:

شب قدر، شب تمرین بندگی انسان است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، لیالی قدر را فرصتی برای تمرین و اظهار بندگی و استغفار و توبه انسان به درگاه احدیت دانست.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام فرحزاد در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در جمع عزاداران که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، شب قدر را برترین شب های سال دانست.

وی شب قدر را فرصتی مناسب برای استغفار و توبه به درگاه ذات اقدس کبریا ذکر و تصریح کرد: امیدواریم همه از این لیالی به نحو مطلوب استفاده کرده و اعمال وارده را انجام دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه شب های قدر فرصتی برای اظهار و تمرین عبودیت و بندگی است، یادآورشد: قلب انسان زمانی مورد لطف و نظر حق تعالی قرار می گیرد که پاکیزه و منزه باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر انسان از سوز دل تضرع کند شکی نیست که ائمه اطهار(ع) ما را مورد لطف و عنایت خویش قرار خواهند داد. یکی از اموری که سبب می شود انسان آمرزیده شود، برخورداری از صفت بخشندگی است و اگر فردی در ماه رمضان آمرزیده نشد شقی است.

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: ما انتظار داریم خداوند از سر تقصیرات ما بگذرد، اما حاضر نیستیم خودمان از اشتباهات و خطاهای دیگران گذشت کنیم و به خاطر مسائلی کوچک کوتاه نمی آییم و این مساله آفات بسیاری را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: اینکه سالیانه پنج میلیون پرونده در محاکم قضایی کشور ما وجود دارد این یک فاجعه است و نشان می دهد که از گذشت و بخشندگی دور شده ایم. آنهایی که سرعت به انتقام گیری دارند مبتلا به صفت رزیله هستند. هنر انسان این است که در مقابل بدی ها و ناملایمات خوشی نشان دهد و از کوره درنورد، چراکه طبق روایتی از امام علی(ع) عفو و بخشش ارزش بسیاری دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخورد امام علی(ع) با قاتل خود درس بزرگی برای جوامع است، اظهار داشت: سیره و روش ائمه اهل بیت(ع) عطوفت و مهربانی است و جوامع امروزی به شدت به این منش نیاز دارد و تمام جوامع باید از ایشان الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: مولای متقیان حضرت امام علی(ع) در تمام عمر شریف شان مظلوم بود، صدمه هایی که این امام همام دید احدی ندیده است، اما ایشان صبر کردند مانند کسی که خار در چشم و استخوان در گلو دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه ابرازداشت: مردم به نحوی با حضرت علی(ع) برخورد کردند که زمانی که ضربه شمشیر ابن ملجم ملعون به فرق مبارک ایشان فرود آمد ندای«فزت و رب الکعبه» سر دادند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات