۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۱۱۳۲۸
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

مطالبه اصلی انقلابیون کشور‌های اسلامی احیای هویت انسانی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی گفت: حکام دیکتاتور عرب وابسته به غرب در دهه‌های گذشته هویت اسلامی مردم را پایمال، انکار و نفی کرده‌اند.
قذافي


میکائیل جمال پور، استاد حوره و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تحلیل اوضاع خاورمیانه و موج بیداری اسلامی در آفریقا پرداخت و اظهار داشت: علت اصلی سقوط حاکمان مستبد و دیکتاتور در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه جز خودکامگی و وابستگی به استعمار و عدم اعتماد به ملت نیست.

وی با بیان این‌که مطالبه اصلی انقلابیون در کشورهای اسلامی هویت انسانی و اسلامی است، تصریح کرد: حکام دیکتاتور عرب وابسته به غرب طی دهه‌های گذشته هویت اسلامی مردم را پایمال، انکار و نفی کرده اند که با روی کار آمدن رژیم جعلی صهیونیستی در فلسطین اشغالی این مساله پر رنگ تر شده است.

جمال پور ادامه داد: مردم مسلمان منطقه دریافته اند که اگر امروز در احقاق حقوق مسلم خود کوتاهی کنند، فردا اسرائیل ادعای مالکیت کشورشان را خواهد داشت، چنانکه امروز به وضوح شاهد این ادعاهای واهی صهیونیسم بین الملل هستیم.

وی با تاکید بر این‌که بیداری کشورهای اسلامی ثمره روز جهای قدس است، خاطر‌نشان کرد: روز قدس در حقیقت روز جشن بیداری اسلامی و فریاد علیه نظام سلطه و استکبار جهانی است، حضور پرشور ملت های مسلمان در راهپیمایی روز قدس این پیام را به دشمنان اسلام خواهد داشت که موج بیداری اسلامی تا سرنگونی دیکتاتورهای خودکامه فروکش خواهد کرد.

رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش بینی رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر نفوذ بیداری اسلامی در قلب اروپا اظهار داشت: با وجود این‌که انگلیس، فراتر از فرانسه، خود را به عنوان مهد آزادی و دموکراسی می‌خواند، اما بحران سیاسی و اوضاع آشفته اجتماعی این کشور، خلاف این ادعاها را ثابت می کند.

جمال پور ادامه داد: بدون تردید برخوردهای خشن و دور از انسانیت پلیس انگلیس با معترضین نشان می دهد که این کشور با وجود ادعاهای خود، هیچ بویی از حقوق بشر و شهروندی نبرده و رعایت آن را به دست فراموشی سپرده است.

استاد حوره و دانشگاه گفت: با توجه به شرایط امروز جهانی و تغییر و تحولات عمیق سیاسی و اجتماعی در اقصی نقاط دنیا، چنین به نظر می رسد که مردم کشورهای اروپایی نیز در این مسیر قرار گرفته و خواهان تغییرات گسترده سیاسی در نوع اداره امور جامعه خود هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز افزود: آنچه که از برخی ناآرامی ها و تنش های سیاسی در کشورهای اروپایی همچون انگلیس، یونان، اسپانیا و ایتالیا بر می آید، شکست سیاست های داخلی و خارجی اتخاذی حکومت های غربی است./935/ت302/س

ارسال نظرات