۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۳۸۴

واکنش شدید علما به تهدید رهبر شیعیان بحرین از سوی وزیر دادگستری این کشور

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه بحرین، تهدید شیخ عیسی قاسم از سوی وزیر دادگستری این کشور را به شدت محکوم کردند.
شماري از برجسته ترين علماي شيعه بحرين، شيخ عيسي قاسم، سيد عبدالله غريفي، شيخ علي سلمان، شيخ نجاتي شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، انتشار نامه شدید اللحن و تهدیدآمیز وزیر دادگستری بحرین به آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور، خشم و واکنش شدید علمای شیعه بحرین را در پی داشت.

علامه سید عبدالله الغریفی در پیامی تاکید کرد که نامه ارسالی از سوی وزیر دادگستری به شیخ عیسی قاسم توهین آشکار به همه شیعیان بحرین به شمار می آید.

علامه شیخ عبدالحسین ستری نیز در بیانیه ای ضمن محکومیت ارسال این نامه گستاخانه از سوی وزیر دادگستری گفت: آنچه در این نامه ذکر شده است توهین به نمادی از نمادهای اسلام، وطن و وحدت اسلامی و ملی بود و ما زبان ناپسند این نامه که یکی از شخصیت های بزرگ را مورد خطاب قرار داده است را محکوم می کنیم.

علامه شیخ محمود العالی هم در برابر این نامه عکس العمل نشان داده و تصریح کرد: نامه وزیر دادگستری نشاندهنده ورشکستی این وزیر و نظام است و بهتر بود به جای اینکه علیه شیخ عیسی قاسم نامه بنویسد به فکر امور مردم و حل مشکلات شهروندان باشند.

وی افزود: سخنان شیخ عیسی قاسم همواره به وحدت ملی توجه داشت و دولت و دادگاه ها را به عدالت و پاکی در صدور احکام دعوت می کرد و هیچ وقت به سخنانی که همزیستی مسالمت آمیز را مورد تهدید قرار می دهند وارد نشد، مقامات باید در برابر رسانه های نظیر روزنامه الوطن که به شدت در حال تلاش جهت ضربه زدن به وحدت اسلامی و ملی هستند و همزیستی مسالمت آمیز را در معرض خطر قرار داده اند بایستند.

علامه سید جواد الوداعی یکی دیگر از علمای شیعه بحرین با اشاره به اینکه لغت های بکار رفته در این نامه بسیار زشت و ناپسند است تاکید کرد: نامه وزیر دادگستری به یکی از نمادهای طایفه در بحرین دربردارنده اتهامات دور از واقع، تهدید و تجاوز وزیر به همه خطوط قرمز بود به طوری که بدون رعایت ادب، شیخ عیسی قاسم را مورد خطاب قرار داد و در حقیقت به جایگاه علمای اسلام تجاوز کرد.

وی ادامه داد: بنده این نامه را به شدت محکوم می کنم و حمایت کامل خود را از شیخ عیسی قاسم تا ابد و با وجود همه چالش ها و بازی های رسانه ای اعلام می دارم.

گفتنی است وزیر دادگستری بحرین در نامه به رهبر شیعیان بحرین، سخنان وی در خطبه های نماز جمعه را سراسر فتنه انگیزانه خواند و با اشاره به اینکه این سخنان زمینه ساز گرایش جوانان به خشونت و عنف در جامعه هستند نسبت به تکرار این سخنان هشدار داد./980/ب902/گ
ارسال نظرات