۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۱۵۴۲
حجت الاسلام ابوترابی:

اندیشه‌ امام راحل روز قدس را به شعار امت اسلامی مبدل کرد

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که صدای فرو ریختن کاخ های پوشالی نظام سلطه به گوش می رسد، خاطرنشان کرد: امروز دیگر روز عزت و اقتدار ملت های اسلامی و روز ذلت و نابودی استکبار جهانی است.
حجت الاسلام ابوترابي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، امروز در سخنرانی روز قدس ساری به جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی اشاره کرد و با مقایسه کوتاهی از شرایط امروز کشور با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: قبل از پیروزی انقلاب، ایران تنها به عنوان یک پایگاهی برای منافع غرب در منطقه در برابر بوک شرق به شمار می رفت.

وی با بیان این که کشورهای غربی به ویژه آمریکایی ها قبل از پیروزی انقلاب عزت و اقتدار ملت ایران را پایمال کردند، افزود: آنها تنها از ایران برای رسیدن به منافع خود درمنطقه استفاده می کردند.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب تنها یک نظام خودکامه وابسته به غرب در ایران مستند قدرت را در اختیار داشت، تصریح کرد: آن رژیم هیچ ارزشی برای عزت ملت قائل نبود وتنها به عنوان کشوری برای تأمین منافع غرب به ویژه آمریکا در منطقه حضور داشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مقایسه ای با حضور مردم در صحنه های مختلف قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ملت ایران تا قبل از پیروزی نهضت امام راحل کمترین حضور را در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی داشتند.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با رهبری یک مرجع دینی در شرایطی پیروزی شد که مهم ترین پشتوانه اش مردم بودند، ادامه داد: وحدت و همدلی ملت مؤمن ایران ارکان نظام شاهنشاهی را نابود کرد.

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها از دو حقیقت ارزشمند جمهوریت و اسلامیت الهام می گیرد، تصریح کرد: جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حضور همیشه در صحنه ملت انقلابی و مؤمن ایران اسلامی در صحنه های مختلف این انقلاب معنا پیدا کرده است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی، حضور با صلابت ملت ایران در عرصه های مختلف را نماد استحکام و اقتدار جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی دانست و ادامه داد: هیچ کشوری همانند ایران اسلامی بر این دو اصل پایبند نبوده است.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی اکنون در سایه رهبری عادل، هوشمند، شجاع، مدبر و متعهد در اوج عظمت و اقتدار قرار دارد، خاطرنشان کرد: این نظام اسلامی با رهبری های امام گونه حضرت آیت الله خامنه ای هر روز بر عزت وعظمتش در دنیا افزوده می شود.

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه سخنان خود با بیان این که برخی ها در این کشور با هدف ایجاد شکاف بین مردم و مسؤولان ارکان نظام اسلامی را هدف قرار داده اند، تصریح کرد: تضعیف جایگاه جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی مهم‌ترین دسیسه هدفدار دشمنان نظام اسلامی است که باید هوشیار بود.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی هر روز با توطئه ای جدید در پی خدشه دار کردن جمهوریت و اسلامیت این نظام هستند، ادامه داد: امروز دشمنان با هدف قرار دادن چادر مشکی و حجاب، ارکان اسلامیت و جمهوریت نظام را مورد هدف قرار داده‌اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به هشت سال دلاوری فرزندان این مرزوبوم در برابر دشمن تا دندان مسلح اشاره کرد و با این که جنگ تحمیلی برگی زرین در تاریخ نظام اسلامی است، گفت: مقاومت و ایثارگری های رزمندگان اسلام درهشت سال دفاع مقدس سبب بیداری اسلامی در منطقه شد.

وی با بیان این که صدای فرو ریختن کاخ های پوشالی نظام سلطه به گوش می رسد، خاطرنشان کرد: امروز دیگر روز عزت و اقتدار ملت های اسلامی و روز ذلت و نابودی استکبار جهانی است.

حجت الاسلام ابوترابی به پیشرفت های گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کرد و با بیان این که توسعه صنعت دفاعی کشورمان سبب هراس استکبار جهانی به ویژه آمریکا شده است، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا از کمترین عکس العمل نظامی در برابر ایران اسلامی عاجز است.

وی در ادامه با بیان این که روز قدس امروز به شعار امت اسلامی مبدل شده است، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از قدرت فرهنگی نظام اسلامی برای انتقال تفکر امام راحل بهره گرفته است و به همین دلیل است که امروز امت اسلامی ملت ایران را الگوی خود قرار داده اند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که روز فلاکت و ذلت رژیم صهیونیستی آغاز شده است، بیان داشت: نقطه افول رژیم صهیونیستی از رویارویی با مقاومت لبنان آغاز شد و هرروز که می گذرد این رژیم جعلی و فاسد به ورطه نابودی کامل نزدیک تر می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات