۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۸۷۶
آیت الله مظاهری:

برنامه های ماهواره ای دشمن از مصادیق جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که دشمن با استفاده از ماهواره با نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال جنگ نرم است، خاطرنشان کرد: دولت، روحانیت و اقشار مختلف مردم باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.
نماز عيد سعيد فطر دراصفهان آيت الله حسين مظاهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در میدان تاریخی امام (ره) اصفهان برگزار شد، ماهواره را از مصادیق جنگ نرم دشمن دانست و افزود: ماهواره باعث بروز مشکلات اخلاقی و فحشا در میان خانواده ها به ویژه جوانان می شود.

وی نقش ماهواره را در فساد جامعه بسیار اساسی دانست و گفت: خانواده نباید نسبت به وجود ماهواره در خانه های خود بی تفاوت باشند و پدرها و مادرها باید نسبت به استفاده از آن از سوی جوانانشان هوشیار و مراقب باشند.

حضرت آیت الله مظارهری با اشاره به نقش ماهواره در دامن زدن به فساد در جامعه، اظهار داشت: خطر ماهواره از بمب اتم برای جامعه و نظام اسلامی بدتر است.

وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از ماهواره با نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال جنگ نرم است، خاطرنشان کرد: دولت، روحانیت و اقشار مختلف مردم باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.

حضرت آیت الله مظاهری دوستی دختر و پسر نامحرم را از دیگر مفاسد اجتماعی و اخلاقی تهدیدکننده جامعه دانست و ادامه داد: این مصیبت نشاط و تقوا را از جامعه اسلامی گرفته است.

وی دوستی دختر و پسر را از هر سلاحی خطرناک تر دانست و ابراز داشت: این دوستی ها موجب دوری از خدا و نزدیکی جوانان به شیطان می شود.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به آیاتی از قرآن و تشریح ضرر دوستی های دختر و پسر در جامعه گفت: باید همه بدانند که این دوستیابی ها گناهش بسیار بزرگ و ضرر اجتماعی آن خیلی زیاد است.

وی با بیان اینکه دوستیابی به اندازه ای شیوع پیدا کرده که به یک امر عادی میان جوانان مبدل و قبح آن شکسته شده است، تاکید کرد: دوستیابی، نسل جوان را به فساد و هلاکت می اندازه و باید همه مواظب این موضوع باشند.

رییس حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: فساد اخلاقی ناشی از ماهواره و تلفن همراه بسیار بدتر از فساد اقتصادی است و باید همه برای مقابله با آن اقدام کنند.

وی در خطبه اول نماز عید سعید فطر ترک گناه را زمینه ساز شادی و نشاط در زندگی انسان های دانست و افزود: حیات طیبه در دنیا و بهشت برین هدیه خداوند به انسان های متقی در دنیا و آخرت است.

حضرت آیت الله مظاهری اظهار داشت: اگر فرد و جامعه، تقوا پیشه کنند، خداوند در زمان بروز مشکلات آنها را یاری خواهد کرد و از آنها دستگیری می کند.

وی بیان داشت: زندگی خرم و شاد جز به واسطه رابطه با خداوند فراهم نخواهد شد؛ از این رو انسان باید تلاش کند این رابطه را با خدا همواره حفظ کند.

رییس حوزه علمیه اصفهان روزه ماه رمضان را زمینه ساز تقویت قوا دانست و اظهار داشت: کسانی که روزه ظاهری از لحاظ خوردن و آشامیدن گرفتند، خداوند آنان را از جهنم دور می کند و کسانی که با روزه خاص که افزون بر نخوردن و نیاشامیدن است، چشم، زبان و گوش آنها هم روزه بود، بهشت برین نصیبشان خواهد شد و همچنین کسانی که روزه والاتری گرفتند، عیدی آنها خود خداوند متعال است./965/پ202/س
ارسال نظرات