۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۹۸۴

امامت از نگاه قرآن و سنت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب امامت در نگاه قرآن و سنت به قلم حجت الاسلام سید علوان موسوی بخاتی منتشر شد.
كتاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب « الامامه فی ضوء القرآن و السنه» به زبان عربی، به قلم حجت الاسلام سیدعلوان موسوی بخاتی، در یک جلد از سوی انتشارات معتبر منتشر شد.

این کتاب که با مقدمه حضرت آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان منتشر شده، نگاهی بر اثبات حقانیت مذهب اهل بیت(ع) در قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم(ص) داشته است.

بر اساس این گزارش، روایات ذکر شده در کتاب امامت در نگاه قرآن و سنت، به نقل از مصادر و کتاب های مهم اهل سنت است.

ترتیب، تنظیم و هماهنگی مباحث، استفاده از بیانات رسا و شیوا، بهره‌گیری از نقد و تحلیل علمی پیرامون موضوع امامت، بکار بردن روش های قرآنی و حدیثی در کتاب، ذکر منابع مورد استفاده در آخر کتاب، مختصر بودن تحقیق و همچنین جامع، کامل و دارای محتوای غنی از مهمترین ویژگی های کتاب امامت در نگاه قرآن و سنت است.

فصل نخست این کتاب، مباحث تمهیدی همچون تاریخچه امامت، اختلاف نظر میان اهل سنت و تشیع و همچنین ضرورت بحث امامت، فصل دوم تعریف امامت در اصطلاح، وجود امامت در اصول دین، ضرورت توجه به امامت و شرایط آن، فصل سوم سخن در امامت خاصه که شامل مطرح کردن پنج طریق یا قسمت برای اثبات امامت امام علی(ع) که طریق و یا قسمت شامل مرحله آیه های قرآنی و مرحله دوم روایات ذکر شده، فصل چهارم اثبات امامت ائمه عصمت و طهارت(ع) در چهار مطلب و آخرین فصل اثبات مهدویت در دوازده مطلب است.

این گزارش حاکی است، کتاب امامت در نگاه قرآن و سنت که به زبان عربی نوشته شده است از 101 منبع مهم در بحث امامت استفاده کرده است.

این کتاب در یک جلد به قلم حجت الاسلام سید علوان موسوی نجاتی، با شمارگان یک هزار نسخه از سوی انتشارات معتبر وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری آداب در سال 1390 با قیمت شش هزار تومان در 288 صفحه به چاپ رسیده است./9463/ن602/ع

ارسال نظرات