۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۰۳۴
آیت الله موسوی جزایری:

تعاون از افتخارات نظام در بخش اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، تعاون را از افتخارات نظام در بخش اقتصادی دانست و از کارهای اقتصادی موفق در این بخش تقدیر کرد.
ديدار تعاونگران با حضرت آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در آستانه فرارسیدن هفته تعاون، روز گذشته 12 شهریورماه، تعاونگران و تشکلهای تعاونی استان خوزستان با آیت الله موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، دیدار کردند.

بخش تعاون اسلامی تر از بخش خصوصی و دولتی

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اهمیت بخش تعاون، خاطر نشان کرد: در ابتدای تصویب این بخش با مخالفت برخی از علما رو به رو شده بود که خوشبختانه با پیگیری های مستمر و حمایت های ویژه شهید بهشتی بخش تعاون تصویب شد.

وی با بیان این که اقتصاد کشور بر اساس سه روش خصوصی، دولتی و تعاونی است، بیان داشت: بخش تعاون با توجه به این که مدیریت و نیروی کار جدا از هم نیستند از این رو به نظر مجلس خبرگان رهبری و علماء این بود که روش تعاونی، اسلامی تر از بخش های خصوصی و دولتی است.

امام جمعه اهواز، تعاونی را همکاری و مدیریت کار توسط خود مردم دانست و گفت: بخش تعاون با جمع آوری سرمایه های کم و تبدیل آن به سرمایه کلان و با مدیریت و نظارت خود مردم اداره می شود.

اصل 44 از اصول پیشتاز قانون اساسی

وی ابراز داشت: پس از بررسی، تحلیل و تشریح بخش تعاون و تفاوت آن با بخش های خصوصی و دولتی به مجلس خبرگان رهبری خوشبختانه اصل 44 با استقبال بی نظیر علماء تصویب شد که امروزه اصل 44 از اصول پیشتاز قانون اساسی به حساب می آید.

آیت الله موسوی جزایری، تعاون را از افتخارات نظام مقدس اسلامی در بخش اقتصادی دانست و گفت: در طول سه دهه عمر جمهوری اسلامی ایران، این بخش نوسان های خود را داشته است که گاهی مورد توجه مسؤولان و گاهی با بی مهری آنان روبه رو می شد.

وی با بیان این که استان خوزستان تناسب خوبی با بخش تعاون دارد، خاطر نشان کرد: این استان با دارا بودن بنادر مختلف و زمین های حاصل خیز، نیاز مبرمی به بخش تعاون دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با ابراز خرسندی از این که اتحادیه تعاون بانوان در این استان تشکیل شده است، با اشاره به ضرورت این امر خواستار حمایت و پشتیبانی اداره کل تعاون خوزستان از این اتحادیه شد.

وی پیشنهاد داد گردهمایی با محوریت بخش تعاون در استان خوزستان، برای تعالی و رشد این بخش و بررسی عملکرد این مجموعه با حضور تمامی مسؤولان اجرایی ذیربط، تشکل ها و اتحادیه های تعاونی بر پا شود.

خوزستان از رتبه 28 به رتبه نخست ارتقا یافت

در بخش دیگری از این نشست، آقای رمضانی، مسؤول آنفورماتیک اداره کل تعاون استان خوزستان، به ارائه گزارش عملکرد سال گذشته و نیمه نخست سال جاری پرداخت.

وی با بیان این که در ابتدای سال گذشته بر اساس ارزیابی وزارت تعاون، اداره کل تعاون خوزستان رتبه 28 کشور را دارا بود، اظهار داشت: با تلاش های مسؤولان ذیربط و همچنین اتحادیه ها و تشکل های تعاونی استان، توانسته ایم در نیمه دوم سال گذشته رتبه 17 کشور را به استان اختصاص دهیم.

این مقام مسؤول، ادامه داد: خوشبختانه این همکاری و همدلی و همچنین تلاش های مجدانه مسؤولان تعاون استان ادامه داشت که در نتیجه در اواخر سال گذشته در مجموع عملکرد تشکل ها و تعاونی های خوزستان، بر اساس شاخص های خصوصی وزرات تعاون در کشور، رتبه نخست را دارا بود.

رمضانی با اشاره به این که از ابتدای سال جاری به صورت جهادگونه کار تعاون را در استان انجام داده ایم، افزود: در نیمه نخست سال جهاد اقتصادی توانسته ایم با برنامه ریزی و پیش بینی انجام شده، اتحادیه های تعاونی این استان را تا 490 اتحادیه و تشکل برسانیم و همچنان این تعداد در حال افزایش است که امیدواریم به یک هزار و دویست اتحادیه و تشکل تعاونی در کل کشور برسیم.

همچنین در ابتدای این دیدار نمایندگان اتحادیه های تعاونی همچون آقای سواری، مدیرکل اتاق تعاون خوزستان، سرکار خانم دانیانیان، نماینده اتحادیه های تعاون بانوان با ارائه گزارشی از فعالیت های این بخش ها خواستار توجه بیش از پیش مسؤولان اجرایی استان به بحث تعاون در استان خوزستان شده اند./ 9463/پ202/ص
ارسال نظرات