۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۷۳۱
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان:

هویت سیاسی شیعه مدیون دوران امامت امام رضا است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: ما انسان‌ها باید دل خود را به ولایت گره بزنیم؛ انسان‌هایی که سوار کشتی ولایت می‌شوند در محضر امام اعتقادات خود را بیان می‌کنند از آ‌سیب‌های انحرافی سالم می‌مانند.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي، رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان روز گذشته در افتتاحیه اردوی زیارتی معرفتی طرح مشکات دانشگاه پیام‌نور خوزستان که در سالن ورزشی مرحوم دکتر شیبانی دانشگاه پیام نور اهواز برگزار شد، اظهار داشت: موقعیت دانشگاه پیام‌نور در جامعه دانشگاهی کشور و استان و همچنین مسأله فعالیت‌های فرهنگی و تلاش گسترده برای شکل‌گیری فرهنگ اسلامی و ضرورت صیانت از فرهنگ اسلامی در دانشگاه پیام‌نور قابل بحث و گفت‌وگو است.

وی با تأکید بر این که انجام کار فرهنگی با امام رضا(ع) ارتباط مستقیم دارد، افزود: از سال 11 تا 260 هجری قمری 2 اتفاق بزرگ و برجسته در دوران امامت و ولایت ائمه(ع) رخ داد که نخستین اتفاق در دوران امامت و ولایت امام صادق‌(ع) بوده است.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: ما این دوران را زمان به رسمیت شناخته شدن هویت علمی شیعه می‌دانیم، هویت و چارچوب علمی شیعه در زمان امامت امام صادق(ع) توسط این امام به بروز و ظهور رسید و برای دیگران به عنوان مذهب شیعه جعفری معرفی و اثبات شد.

حجت الاسلام شفیعی ابراز داشت: تشیع و شیعه همان اسلام ناب است چیزی که پیامبر اسلام به آن مبعوث شد؛ از این رو امام صادق (ع) حیات دین را تجدید کرد، مذهب جعفری همان اسلام ناب محمد (ص) است.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، بیان داشت: اتفاق دوم همان هویت سیاسی شیعه است که مدیون دوران امامت و ولایت امام رضا (ع) است؛ جسارت‌های طولانی به امیر مؤمنان(ع)، شیعه ستیزی، قتل عام و کشتار نسبت به موالیان و دوستداران اهل بیت و اختناق و تنگنا و فشارها علیه دوستداران اهل‌بیت در دوران قبل از امامت حضرت رضا(ع) زیاده بوده است؛ ولی این دوره سخت و تلخ در زمان امام رضا (ع) تغییر کرد و امام رضا به عنوان برجسته‌ترین چهره زمان خودشان شناخته شد.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: در دورانی که یک سؤال شرعی از امام معصوم جرم تلقی می‌شود و مجازات در پی داشت، به شرایطی تغییر کرد که امام رضا(ع) به عنوان معیار پذیرش همه اصول و مبانی معرفی شد و اعلام کرد مشروعیت و هویت اسلام، دین و باورها تنها از معبر و مسیر ولایت است و اسلام بدون ولایت پیکری فاقد روح است و نشاط و حیاتی ندارد.

حجت الاسلام شفیعی بیان کرد: طبق آمار سال 1388، 26 میلیون زائر از بارگاه امام رضا(ع) از سراسر جهان زیارت کردند و به میزان وسع خود از محضر امام رضا(ع) بهره بردند.

در بخش دیگری از این مراسم حمید قناعتی، مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان اظهار داشت: سفر به مشهد که با همراهی هم سن و سال‌های خود برگزار می‌شود، یک سفر به یاد مادنی است که باید تدارک بهره‌برداری از این سفر را آماده کنید.

وی با بیان این که رابطه انسان و امام یک رابطه دو طرفه است، افزود: هر وقت انسان امام خود را در غبار روزگار فراموش کند، با توجه که امام رضا(ع) حی و زنده است همیشه از طرف امام تلنگری به انسان زده می‌شود، پس رابطه انسان و امام دوجانبه است.

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان گفت: ما انسان‌ها باید دل خود را به ولایت گره بزنیم؛ انسان‌هایی که سوار کشتی ولایت می‌شوند در محضر امام اعتقادات خود را بیان می‌کنند از آ‌سیب‌های انحرافی سالم می‌مانند و آن‌هایی که تند می‌روند، هیجان‌زده می‌شوند و کسانی که کند می‌روند به حق نمی‌رسند.

قناعتی بیان کرد: منطقه شلمچه دروازه ولایت و تشیع است که در نظر داریم از 31 شهریورماه در آستانه هفته دفاع مقدس پرچم نورانی آقا امام رضا(ع) از شلمچه شهر به شهر در دست دوندگان به سوی مشهد راهی شود.

وی خطاب به 600 دانشجوی زائر دانشگاه پیام‌نور خوزستان گفت: شما باید در کنار جاده ولایت قدم بردارید و توجهی به جریانات انحرافی که توسط بیگانگان ایجاد می‌شود، نداشته باشید و نباید به جاده خاکی بزنید و از جاده ولایت خارج شوید.

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان ادامه داد: برای شماها دانشجویان فرصت پیش آمده است که به محضر امام خود بروید و تمام اعتقادات خود را با او بگویید و یک دور گذشته خود را مرور و بازرسی کنید.

قناعتی ابراز داشت: آینده از آن جوانان است و نباید گذاشت جریانات انحرافی که از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های وابسته علیه ایران و ولایت تبلیغ می‌‌شود به شما و دین، آخرت شما ضربه وارد کند و شما را از کاروان خدمت باز دارد.

گفتنی است، اردوی دینی معرفتی مشکات دانشگاه پیام نور خوزستان به منظور ارتقای سطح دینی و معرفتی دانشجویان و آشنایی با معارف اصیل اهل بیت(ع) برگزار می شود که  مراحل اجرایی این اردو در مشهد مقدس، میعادگاه عاشقان ثامن الحجج برگزار می‌شود./9461/پ202/س
ارسال نظرات