۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۱۲۹۶۴

فعالیت تحصیلی مرکز تخصصی فلسفه حوزه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ فعالیت تحصیلی مرکز تخصصی فلسفه حوزه علمیه قم با بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مهندسی عصر امروز آغاز شد.
حجت الاسلام والمسلمين فياضي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، دروس مرکز تخصصی فلسفه حوزه علمیه قم با بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی مهندسی، از اساتید این مرکز، دوشنبه، 27 شهریور ماه با حضور دانش‌پژوهان و استادان این مرکز در حوزه علمیه مهدیه قم برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، مدیر مرکز تخصصی فلسفه حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت علم در آیات و روایات گفت: طبق آیات الهی خود علم مقصود بذاته نیست بلکه وسیله‌ای برای شناخت بایدها و دستورات است، از سوی دیگر تقوا راه رسیدن به کمال و سعادت است که با جهل و ناآگاهی محقق نمی‌شود.

وی با بیان این که فراموش کردن خداوند و نگاه به خود موجب غرور انسان می شود، اظهار داشت: دچار غرور نشدن و کوچک شمردن خود و انجام وظیفه از ویژگی اصلی بندگان خدا است.

استاد علوم عقلی حوزه علمیه قم با اشاره به این که انسان نباید با توجه به ظاهر افراد قضاوت کند چرا که شاید افرادی که ظاهر خوبی ندارند راه سعادت داشته باشند، اظهار داشت: انسان می تواند با تواضع در مسیر بندگی حرکت همراه با بصیرت داشته باشد.

وی طلاب را به مطالعه فقه و اصول و داشتن برنامه قرآنی در زندگی توصیه کرد و گفت: مطالعه و مباحثه فلسفه مقدمه‌ای برای فهم معارف قرآن و روایات معصومین(ع) است.

گفتنی است، مرکز تخصصی فلسفه در سال تحصیلی جدید با یکصد طلبه در دو مقطع سطح دو و سه مشغول به فعالیت است./921/پ203/ع

ارسال نظرات