۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۰۹۹
تا پایان امسال؛

4 حوزه علمیه خواهران در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در مراسم آغاز سال تحصیلی این حوزه‌ از ‌افتتاح چهار مدرسه علمیه خواهران تا دهه فجر و بهمن‌ماه سال‌جاری در استان خبر داد‌.
آغاز به کار حوزه علميه خواهران تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران استان که در نمازخانه حوزه علمیه صادقیه تبریز برگزار شد، با ارایه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه اظهار داشت: هم اکنون 8 مدرسه علمیه خواهران استان، در دست احداث است.

وی از افتتاح چهار مدرسه علمیه خواهران تا دهه فجر و بهمن‌ماه سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: مجتمع آموزشی مدارس علمیه خواهران تبریز جنب هنرستان دخترانه شهرک ارم احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این که بزرگ‌ترین مرکز آموزشی مدارس علمیه خواهران شمال غرب کشور در زمینی به مساحت 31 هزار مترمربع احداث می شود، افزود: این مجتمع متشکل از سه مدرسه علمیه خواهران در یک فضای مشترک آموزشی، فرهنگی و پ‍ژوهشی خواهد بود.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی همچنین از راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران شهرهای آذرشهر، اهر، میانه و هشترود در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: رشد حوزه علمیه خواهران در استان آذربایجان‌شرقی از لحاظ کمى و کیفى به حد قابل قبولى رسیده که هم اکنون بیش از 850 نفر در حوزه‌هاى علمیه خواهران تبریز و شهرستان‌ها مشغول تحصیل هستند.

وی از تکمیل فازهای نهایی ساختمان آموزشى حوزه علمیه خواهران شهرستان جلفا خبر داد و ابراز امیدوارى کرد، ساختمان‌هاى آموزشى در حال احداث مراغه و خسرو‌شهر به زودى به مرحله اتمام رسیده و بهره‌بردارى از آنها نیز شروع شود.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی پیگیرى احداث دو مدرسه دیگر در شهرستان‌هاى بناب و شبستر را از دیگر برنامه‌هاى این مدیریت در سال جارى برشمرد و خاطر‌نشان کرد: زمینی به مساحت هزار مترمربع پشت مدرسه آشتاب در اختیار حوزه علمیه خواهران سطح سه تبریز قرار گرفته که تا سه ماه آینده، مرحله اسکلت بندی ساختمان جدید این مرکز به پایان خواهد رسید.

همچنین خانم افراشته، مدیر حوزه علمیه سطح سه الزهرای تبریز در سخنانی به قرائت بیانیه حوزه علمیه صادقیه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت.

در بخشی از این بیانیه آمده است، امروز جامعه حوزوی نیازمند تربیت طلابی است که خود ابتدا عامل به آنچه که می‌آموزد، باشد تا بتواند در برابر شبهات القایی دشمنان اسلام پاسخگو بوده و در دفاع از دین رسول الله از پشتوانه علمی و عملی قوی برخوردار باشد.

گفتنی است، در ادامه این مراسم پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله شبستری، نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های حوزه علمیه صادقیه تبریز افتتاح شد./935/پ202/س
ارسال نظرات