۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۲۲۱
صبح امروز؛

رییس سازمان حج و زیارت با مراجع تقلید و علما دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت کشورمان روز پنج شنبه در سفر به شهر مقدس قم با مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.
علي ليالي، رييس سازمان حج و زيارت کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لیالی رییس سازمان حج و زیارت کشورمان، روز پنج شنبه در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش لیالی که شماری از معاونان سازمان حج و زیارت و اکبر رضایی رییس سازمان حج و زیارت استان قم وی را در این سفر همرامی می کنند، ابتدا در دفتر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی حضور یافت و با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار با حضرت آیت الله جعفر سبحانی، لطف الله صافی گلپایگانی و حسین نوری همدانی از دیگر برنامه های صبح امروز لیالی رییس سازمان حج و زیارت کشورمان و هیات همراه وی در سفر به قم بود.

گفتنی است، رییس سازمان حج و زیارت عصر امروز نیز ابتدا با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی دیدار می کند و سپس به دیدار حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی خواهد رفت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: مسائل مربوط به حج عمره نباید ارتباطى با روابط سیاسى ما و عربستان داشته باشد، حج عمره باید مسیر خود را طى کند و بدیهى است هرگونه حُسن عمل از سوى وزارت حج و اوقاف عربستان مى‌تواند اثر مثبتى در روابط داشته باشد.

وی افزود: از مسائلى که در حج رعایت آن ضرورى است مسائل فرهنگى و مخصوصا مسئله حجاب خواهرانى است که به این زیارت پرفیض مشرف مى‌شوند. ممکن است افرادى ناآگاهانه یا خداى نکرده عمدا موازین اخلاقى و فرهنگى و حجاب را رعایت نکنند و سرچشمه مشکلات فراوانى گردند. روحانیان محترم کاروان‌ها و مداحان عزیز و مدیران کاروان باید مرتبا این‌گونه مسائل را به زوار محترم یادآور شوند و اگر خداى نکرده کسانى تعمدى در عدم رعایت دارند و به تذکرات گوش نمى‌دهند سزاوار است به کشور بازگردانده شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشورمان، حج را از مهم ترین مسائل عنوان کرد و گفت: حج در ظرف زمانی معینی صورت می گیرد و در کنگره عظیم حج مسلمانان کشورهای مختلف جهان حضور می یابند و اعمال و مناسک حج را به جای می آورند.

وی گفت: در حال حاضر سالیانه هزاران نفر در سرزمین های وحی حاضر می شوند و روزی خواهد رسید که میلیون ها نفر در آنجا حضور یابند و با توجه به گسترش امکانات و پیشرفت ها شاهد خیل عظیم حجاج در این سرزمین خواهیم بود و باید مکان ها جوابگوی این سیل جمعیت باشد.

در ابتدای این دیدارها علی لیالی رییس سازمان حج و زیارت کشور گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این سازمان ارائه و هدف از سفرش به قم را ارائه گزارش در آستانه اعزام حجاج ایرانی به سرزمین های وحی و همچنین بهره گیری از بیانات و رهنمودهای مراجع تقلید و علما عنوان کرد.

لیالی همچنین از اعزام یکصد هزار زائر ایرانی به کنگره عظیم حج در سال جاری خبر داد و گفت: نخستین کاروان زائران ایرانی نیمه مهرماه به عربستان سعودی اعزام خواهند شد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات