۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۳۴۹۸

سومین سال فعالیت گروه جهادی امربه معروف و نهی از منکر بشیر آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه سومین سال گروه جهادی امربه معروف و نهی از منکر بشیر(ویژه طلاب) با حضور روحانیان و طلاب این گروه برگزار شد.
امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سومین سال گروه جهادی امربه معروف و نهی از منکربشیر(ویژه طلاب)، شامگاه دوشنبه، چهارم مهر با حضور روحانیان و طلاب این گروه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام مجید بیگ زاده، مسوول گروه جهادی امربه معروف و نهی از منکر بشیر با اشاره به این که این گروه در سال 88تاسیس شده است، ابراز داشت: جمعی از طلاب حوزه علمیه قم که فضای فرهنگی شهر قم را در حال افول دیدند با دغدغه دینی در این گروه مشغول به فعالیت شدند.

وی با بیان این که تذکر لسانی مسؤولیت اصلی این گروه جهادی است، بیان داشت: هر شب بیست نفر از طلاب و روحانیان به صورت گروهی در یک خیابان منکرات را به مردم تذکر می دهند.

مسؤول گروه جهادی بشیر با اشاره به این که در این دو سال یک میلیون و سیصد هزار تذکر لسانی صورت گرفته است، اظهار داشت: بسیاری از این تذکرات در شهر مقدس قم موثر بوده است و در یک نمونه برخی از نمادهای شیطان پرستی و عرفان های نوظهور را در حد توان از شهر پاکسازی کرده ایم.

در ادامه؛ حجت الاسلام سید حمید میرباقری، رییس موسسه فرهنگستان با بیان این که عمل به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر یک همت عالی را می طلبد، بیان داشت: افرادی که امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند باید خود را متخلق به اخلاق نیکو کنند تا حدی که بتواند با نفوذ در ارواح دیگران اثر پذیر باشند و عقل عملی جامعه را بدست بگیرند.

وی با اشاره به این که امیرالمونین(ع) بالاترین معروف و دشمنان اهل بیت بزرگترین منکرات هستند، اظهار داشت: هرجا ولایت حضرت علی (ع) اقامه شود نماز و حج و دیگر واجبات به سمت انسان خواهد آمد.

حجت الاسلام میرباقری با بیان این که دشمن در زمان رضا خان برای اقامه فساد و بدحجابی به زور و فشار روی آورده بود، اظهار داشت: جریان سکولار و مدرن امروز برای اقامه بی دینی یا دین حداقلی با فعالیت های فرهنگی وارد میدان می شوند.

وی در پایان گفت: حوزه علمیه باید از دین شیوه های مبارزه با منکرات را بدست بیاورد و با ارایه طرح جامع با دستگاه های بزرگ منکر در جهان مبارزه کند.

گفتنی است، گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر به همت جمعی از طلاب حوزه علمیه در راستای احیای امربه معروف و نهی از منکر در سال 88تاسیس شده است./921/پ202/ص
ارسال نظرات