۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۷۰۳
امام جمعه شبستر:

گسترش فرهنگ کتابخوانی راهی برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تبریز موجب تعالی فرهنگ منطقه می شود، گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی راهی برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از ستاد اطلاع رسانی نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده درگفت و گو با این ستاد اظهار داشت: کتاب مایه ارتقای دانایی و فرهنگ عمومی جامعه بوده و یکی از شاخص های ارزیابی میزان سطح آگاهی و فرهنگ هر جامعه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های کتاب نقش بسزایی در ارتقای دانش عمومی دارند افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی منطقه شمال غرب به شمار می‌رود که استقبال مردم فرهنگ دوست استان های همجوار از این نمایشگاه، نشان از سطح کیفی و کمی بالای آن دارد.

امام جمعه شبستر خاطر نشان کرد: ارتقای کیفیت چاپ و نشر، کاهش قیمت تمام شده کتاب، گسترش انتشارات دینی و مخاطب شناسی می تواند عاملی برای افزایش میزان مطالعه در جامعه باشد.

حجت الاسلام محمدزاده در ادامه خواستار ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده ها شد و افزود: اگر به دنبال تعالی فرهنگ اسلامی ایرانی و گسترش ارزش های دینی در سطوح مختلف اجتماعی هستیم، گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهترین راهکار برای تحقق این هدف خواهد بود.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گفت: زمان مناسب برگزاری، ارایه تازه های نشر و استقبال گسترده ناشران کشوری از مهمترین شاخصه های این نمایشگاه است.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور یک هزار ناشر از سراسر کشور با یک صد هزار عنوان کتاب از ششم تا دوازدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در حال برگزاری است./935/د102/ص
ارسال نظرات