۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۱۳۹۷۴
رییس مرکز اسناد ملی شمال غرب کشور:

خبرگزاری رسا همواره در‌ مسیر حراست از آرمان های نظام حرکت کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های تبریز گفت: انتشار اخبار موثق، به موقع و مثبت که همواره در جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، از مهم ترین امتیازات خبرگزاری رسا به شمار می رود.
رئيس مرکز اسناد ملي شمال غرب کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمسعود نقیب، رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور، امروز در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان شرقی اظهار داشت: احیای جایگاه حقیقی و تاریخی حوزه علمیه آذربایجان می تواند یکی از اهداف مهم رسانه ای این خبرگزاری در منطقه شمال غرب باشد.

وی با بیان این که خبرگزاری رسا برخلاف دیگر رسانه های سایبری دارای مخاطبان تخصصی است، خاطرنشان کرد: انتشار اخبار موثق، به موقع و مثبت که همواره در جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، از مهم ترین امتیازات این خبرگزاری به شمار می رود.

نقیب در ادامه با ارایه اسناد و تصاویری از تاریخ حوزه های علمیه و علمای بزرگ آذربایجان و همچنین حوزه علمیه تاریخی طالبیه تصریح کرد: در گذشته های نه چندان دور، در حوزه علمیه طالبیه علاوه بر دروس حوزوی، هنر خوشنویسی نیز برای طلاب ارائه می شد، که متاسفانه امروز شاهد این مساله نیستیم.

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور تصریح کرد: حدود هشتاد سال پیش هفتاد مجتهد مسلم همزمان در شهر تبریز زندگی می کردند و ملجأ مردم دین مدار منطقه بودند که این نشان از جایگاه و نقش ارزنده حوزه علمیه تبریز در گذشته است.

وی با تأکید بر ادامه روند تربیت علمای فاضل و مهذب در حوزه های علمیه آذربایجان افزود: به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش و توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران در سراسر کشور هستیم که در سال های گذشته با تاکید رهبر معظم انقلاب، تحول در حوزه های علمیه آغاز شده است؛ اما هنوز با ایده آل ها فاصله داریم، چراکه وضعیت امروز حوزه علمیه تبریز با گذشته فاصله دارد.

نقیب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: ارتقای شاخص های فرهنگی نیازمند ارایه خدمات و محصولات فرهنگی به آحاد جامعه است که در این میان کتاب از جایگاه و نقش ارزنده ای برخوردار است.

وی با اشاره به صبغه فرهنگی تبریز در حوزه نشر و تألیف کتاب و روزنامه در طول تاریخ ادامه داد: پرورش علما، فقها، سخنوران و اندیشمندان در حوزه های مختلف نشان از اوج تمدن فرهنگ و علم در این خطه از ایران اسلامی است.

نقیب همچنین با اشاره به استقبال پرشور مردم فرهنگ دوست آذربایجان شرقی و استان های همجوار از نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گفت: استقبال صدها هزار بازدیدکننده، ارائه تازه های نشر، نظم نمایشگاه، رونمایی از کتب تازه تالیف شده و حضور ناشران برجسته در این رویداد فرهنگی اتفاقی مبارک است که در کمتر نمایشگاه کتاب استانی مشاهده می شود.

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: پیشنهاد می کنم هر ساله در طول این نمایشگاه از برگزیدگان حوزه چاپ، نشر و تالیف کتاب تجلیل صورت گیرد تا از این راه قدرشناس تلاش های حوزه فرهنگ و ادب استان باشیم، البته تحقق این امر نیازمند تعریف ساز و کارهای مناسب و راه اندازی دبیرخانه ای متشکل از چهره های فرهنگی استان است./935/پ202/س
ارسال نظرات