۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۰۶۳
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

مسلمانان با تأسی از انقلاب اسلامی ایران در مقابل دیکتاتورها بپا خاسته اند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تحولات جهان اسلام، موج بیداری اسلامی را متاثر از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست.
لوگوي بيداري اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نکونام از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز چهارشنبه در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه الزینب(س) شهر یزد، از این شهر به عنوان شهری مذهبی یاد کرد و گفت: این شهر مردمانی ولایی، انقلابی و متعهد دارد و شخصیت های بزرگی در عالم فقاهت، سیاست و مرجعیت از این دیار برخاسته اند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علمای شهر یزد منشأ خدمات و اقدامات بسیار خوبی بوده اند، ابراز داشت: حضرت آیت الله عبدالکریم حائری از این شهر بودند که یکی از شاگردان ایشان مرحوم امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله مرحوم صدوقی، از تلاش ها و خدمات مخلصانه و متعهدانه این شهید محراب تجلیل کرد و گفت: بحمدلله مردم دیار یزد نیز قدردان تلاش ها و زحمات علمی و فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن عالم مجاهد و شهید بزرگوار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی متاثر از انقلاب اسلامی و حرکت ملت ایران است، تصریح کرد: امروز ملت های منطقه با تأسی از ملت شریف و متعهد ایران اسلامی بپا خاسته و در مقابل دیکتاتورها و زورگویان ایستاده اند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با یادآوری خاطراتی از بزرگان و علمای سلف، طلاب حاضر در جلسه را به توجه بیشتر به کتاب شریف نهج البلاغه توصیه و خاطرنشان کرد: جهاد با نفس اماره و هواهای نفسانی یکی از مهم ترین اصولی است که طلاب علوم دینی باید به آن توجه کنند.

وی تاکید کرد: ای کاش همه ما مقید بودیم به اینکه روزی چند سطر از این کتاب شریف را مطالعه می کردیم و در زندگی فردی و اجتماعی مان به کار می بستیم و به آموزه های آن جامه عمل می پوشاندیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام محاسبه نفس را یک اصل مهم برای طلاب عنوان و تصریح کرد: طلاب خواهر باید پیرو ائمه اطهار و به خصوص حضرت زهرا و حضرت زینب(س) باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ابزار گسترش فساد و فحشا گسترش یافته است، ابراز داشت: در چنین شرایطی باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم تا گرفتار انحرافات و لغزش ها نشویم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در مقابل این موج، نقش طلاب خواهر و برادر بسیار سنگین است و باید جلوی بی حجابی و بدحجابی را بگیرند، بیان داشت: امروزه طلاب در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی نقش آفرین هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات و روایاتی، توصیه های اخلاقی به حاضران ارائه کرد و تقوا را مهم ترین سرمایه برای انسان ها دانست و گفت: تقوا عبارتست از اینکه انسان مراقبت کند که از ناحیه معاصی به او آسیبی نرسد و بایستی مراقبت کند که هر کاری انجام ندهد و در هر محفلی حضور نیابد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: حفظ دین نیازمند یک سلسله مراقبت ها و رعایت بایدها و نبایدهایی است که باید بدان توجه کرد و ملتزم به حدود الهی بود.

وی با بیان اینکه سبک شمردن گناهان سبب مشکلات بسیاری می شود تاکید کرد: یکی از مشکلات و معضلات ما این است که تصور می کنیم گناهان صغیره گناه به شمار نمی آید، در حالی که در روایات دینی و آموزه های اهل بیت سبک شمردن معاصی مذمت شده است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات