۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۱۴۱۰۹
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

التهاب آفرینی در خصوص اختلاس اخیر به صلاح کشور نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، با تاکید بر ضرورت پرهیز رسانه ها از جنجال و التهاب آفرینی در خصوص اختلاس اخیر در کشور، گفت: همواره باید مصالح کلی نظام را مدنظر داشته باشیم، چراکه التهاب آفرینی به صلاح نظام و کشور نیست.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني امام جمعه زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان در حاشیه برگزاری اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در یزد برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اختلاس اخیر در کشور، خواستار توجه همگان به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص شد.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه باید همیشه شرایط زمان را مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: امروز نظام مقدس اسلامی ایران به عنوان الگوی بیداری اسلامی در جهان مطرح است و اگر قرار باشد به خاطر یک خطا و اشتباه در داخل کشور چنان هیاهویی به راه اندازیم که گویی فاصله بین مردم و حاکمیت وجود دارد این به صلاح کشور نیست و به الگو بودن نظام ضربه می زند.

وی با بیان اینکه همواره باید مصالح نظام اسلامی را مدنظر داشته باشیم، ابراز داشت: در خصوص اختلاس اخیر دستگاه قضایی باید باید با خائنان و مفسدان برخورد کند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: رسانه ها نیز باید از جنجال آفرینی و ایجاد التهاب در جامعه اجتناب کنند، چرا که در فضای التهاب به شایعات دامن زده می شود و این مساله به صلاح نیست.

وی در ادامه برگزاری اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را دارای برکات فراوان برای حوزه و مناطق مختلفی که این اجلاسیه در آن مناطق برگزار می شود توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تاکید کرد: این گونه نشست ها نوعی نشست آکادمیک به شمار می رود و از طریق جامعه مدرسین به عنوان یک نهاد برجسته و تصمیم ساز در حوزه، سیاست های کلی به مدارس علمیه شهرستان ها منتقل می شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: برگزاری این اجلاسیه ها فرصتی مناسب برای انتقال تجارب، نیازمندی ها و مشکلات از سوی مسؤولان مدارس علمیه و علمای بلاد و ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تاکید کرد: اگر این گونه اجلاسیه ها نباشد، تماس ها و ارتباطات به صورت انفرادی خواهد بود، اما برگزاری این اجلاسیه ها سبب می شود که شمار زیادی از متفکران و علمای بلاد حوزه های علمیه دور هم جمع شوند و برای ارتقا و تقویت مدارس علمیه برنامه ریزی و هم اندیشی کنند.

وی گفت: برگزاری اجلاسیه های جامعه مدرسین در شهرستان های مختلف باعث می شود که علمای بلاد و دست اندرکاران مدارس علمیه استان ها، مطالبات، خواسته ها و مشکلات خود را در فضایی صمیمی و دوستانه با تصمیم گیران و تصمیم سازان ارشد حوزه در میان بگذارند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات