۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۴۱۲۵
مدیر کل اوقاف گلستان:

دفاع از ارزش‌ها و تبلیغ دین مهم‌ترین وظیفه عالمان دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان، فرهنگ سازی، دفاع از ارزش‌ها و تبلیغ دین را از جمله مهم‌ترین وظایف عالمان دینی عنوان کرد و گفت: امروز رسالت روحانیت در مقایسه با چند سال گذشته بسیار سنگین‌تر است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمد انتصاری، مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان عصر چهارشنبه در همایش بزرگ سفیران بصیرت، فرهنگ سازی، دفاع از ارزش ها و تبلیغ دین را از جمله مهم ترین وظایف عالمان دینی عنوان کرد و گفت: امروز رسالت روحانیت در مقایسه با چند سال گذشته بسیار سنگین تر است.

وی در ادامه سخنان خود، وقف را قوی‌ترین پشتوانه برای برنامه‌های معنوی دانست و با اشاره به سابقه 800 ساله استان گلستان در موضوع موقوفات، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از قدیمی‌ترین حوزه‌های علمیه با بیش از 400 سال قدمت به عنوان یکی از موقوفات مهم کشور در این استان وجود دارد.

حجت الاسلام انتصاری با تأکید بر حفظ و حراست از میراث گرانبهای علما و فقهای بزرگ اسلام تصریح کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی باید قدر این گونه فضاهای موقوفه را بدانند که متأسفانه نگاه عمومی به وقف، نگاه طلبکارانه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به این که موقوفات فعلی ما مربوط به دوران صفویه و قبل آن است، بیان داشت: متأسفانه پس گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز برخی از موقوفات ما بلاتکلیف مانده و استفاده نمی شود.

وی با اشاره به این که مدرسه علمیه عمادیه گرگان با بیش از 400 سال قدمت تاریخی از سوی اوقاف وامور خیریه به مدرسه علمیه سفیران هدایت واگذار شده است، خاطرنشان کرد: این حوزه در سال گذشته با 35 طلبه فعالیت علمی خود را آغاز کرده است .

حجت الاسلام انتصاری، فلسفه تاسیس حوزه های علمیه سفیران هدایت را برای جبران کمبود مبلغان دینی دانست و گفت: طلاب در این مدرسه علمیه در طی پنج سال دوره های علمی و تبلیغی لازم را می گذارند و به عنوان یک مبلغ متخصص وارد عرصه تبلیغ دینی می شوند.

وی در ادامه سخنان خود به سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی در مورد تحول در حوزه اشاره کرد و گفت: ما باید به مطالبه نائب امام زمان عمل بکنیم و اگر این کار را انجام دهیم ارزش دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان این که ما امروز از کسانی که منتسب به ولایت فقیه و روحانیت هستند گله داریم، ادامه داد: این افراد باید در این فضا موثرتر باشند.

حجت الاسلام انتصاری با بیان این که نیت واقف اصل، واقعیت و قابل اجرا است، ادامه گفت: امروز سازمان اوقاف همه توان خود را برای اجرای نیت واقف به کارگرفته و دراین مسیر بسیار قاطع است./950/پ202/ع

ارسال نظرات