۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۴۲۳۳
امام جمعه موقت رشت:

وجود امام رضا عامل برکات معنوی بسیار برای ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرستان رشت در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: وجود امام رضا(ع) عامل برکات معنوی بسیار برای ایران است.
امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیعی نیا، امام جمعه موقت رشت در خطبه های نماز جمعه، با گرامیداشت ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: دوران امامت ایشان، عصری بحرانی در زمان خلفای عباسی بود.

خطیب نماز جمعه رشت، تبعید امام رضا(ع) از مدینه به خراسان را به دلیل ترس خلفای عباسی از قیام شیعیان خواند و خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) بارها با دعوت اجباری مأمون مخالفت کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان یادآور شد: مسیر حرکت امام رضا(ع) هم به عمد از مناطق غیر شیعه نشین انتخاب شد تا شیعیان با دیدن امام رضا(ع) قیام نکنند.

امام جمعه موقت رشت با بیان این که مأمون برای فریب افکار عمومی ولایت عهدی را به امام رضا(ع) تحمیل کرد، گفت: امام رضا(ع) با هوشمندی با دو شرط عدم مداخله در عزل و نصب ها و قضاوت، این مقام را قبول کردند.

وی وجود امام رضا(ع) را عامل برکات معنوی بسیار برای ایران دانست و گفت: حضور امام رضا(ع) باعث شد بسیاری از امام زادگان به ایران آمده و به نشر شیعه و اسلام ناب بپردازند.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی تاکید کرد: ایران از پایدارترین کشورها در مقوله امنیت است.

خطیب نماز جمعه رشت، ثبات امنیت در مرزهای کشور را از نقاط برجسته عملکرد نیروی انتظامی برشمرد و گفت: امنیت از بزرگترین نعمت های الهی است که به وسیله نیروی انتظامی در کشور برقرار شده است.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس و بخشنامه وزیر کشور مبنی بر پرهیز از عزل و نصب ها در آستانه انتخابات، تصریح کرد: مردم شم سیاسی بالایی دارند و امور سیاسی را به خوبی درک می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، حفظ آرامش را از بایسته های انتخابات عنوان و اظهار کرد: استانداران و مدیران کاری نکنند که مردم نگران شوند و اقدامات آنها را آغشته به رنگ و بوی سیاسی ببینند.

وی با اشاره به زندگی حضرت صالح(ع)، نصیحت و خیرخواهی را از ویژگی های بازر ایشان دانست و گفت: نصیحت از مکارم اخلاق و وظیفه عمومی است.

امام جمعه موقت رشت، نصیحت را از معجزات اسلام برشمرد و گفت: نصیحت طبق آموزه های اسلامی کوچک و بزرگ، مسئول و غیر مسئول نمی شناسد.

حجت الاسلام شفیعی نیا با بیان اینکه در باب نصیحت در جامعه اسلامی شخص غیرمسئول نداریم، گفت: همه موظف هستند نسبت به خطا و گناه بی تفاوت نباشند و با انگیزه خیرخواهی و نصیحت، در زمان وقوع منکر تذکر دهند./950/پ202/ج
ارسال نظرات