۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۲۳۴
مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز:

تولید علم مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب از حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی بر توجه به مساله تولید علم در حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: ترس حقیقی دشمنان از دانشمندان و نخبگان جوانی است که در دوران تحریم برای تعالی ایران اسلامی شب و روز نمی شناسند.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، روز گذشته در جمع دانشجویان المپیاد فیزیک این مرکز  اظهار داشت: اسلام کارنامه درخشانی در زمینه علوم و فنون دارد، اما متاسفانه این حضور درخشان در صده‌های اول اسلام با افول شدید مواجه شده است.

وی عامل مهم عقب ماندگی جهان اسلام در سال های اخیر، را مصرف گرایی در تولید علم دانست و خاطر نشان کرد: سیاست استکبار جهانی این‌گونه بود که جهان اسلام پیش از آن‌که تولیدکننده علم باشد، مصرف کننده بوده و هرگاه قدم در راه تولید دانش و فناوری گذاشته با سنگ اندازی های غرب مواجه بوده است.

حجت الاسلام سیدی ثانی با اشاره به روند دست‌یابی دانشمندان جوان ایرانی به فناوری صلح آمیز هسته ای تصریح کرد: اگر شاهد تصویب قطعنامه‌های متعدد علیه نظام اسلامی در جهت عدم دستیابی ایران به فناوری هسته ای بوده ایم، همه نشات گرفته از خوی استعماری و استثماری غرب دارد.

مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز با اشاره به تأکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر توجه جدی حوزه و دانشگاه بر مساله تولید علم و فناوری بومی گفت: استکبار جهانی از تسلیهات نظامی و دفاعی ایران هراسان نیست، ترس حقیقی دشمنان از دانشمندان و نخبگان جوانی است که در دوران تحریم برای تعالی ایران اسلامی شب و روز نمی شناسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به اسرار خلقت به واسطه علوم و فنون را مورد تاکید قرار داد، اظهار داشت: خداوند متعال در خلقت عالم اسراری نهفته است که کشف آن برعهده دانشمندان و به خصوص دانشمندان فیزیک است.

حجت الاسلام سیدی ثانی ادامه داد: طی سال های اخیر پیشرفت‌های دانشمندان اسلامی در زمینه‌های مختلف همچون فیزیک و پزشکی حیرت‌آور بوده، از این رو تحول علمی در دانشگاه‌های کشور یک نیاز ضروری است تا به آن نقطه طلایی تاریخی در زمینه علمی برسیم./935/پ202/س
ارسال نظرات