۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۴۲۸۳
پس از بهسازی حوزه علمیه ولی‌عصر تبریز؛

مراسم آغاز برنامه‌های آموزشی حوزه علمیه ولی عصر تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با دو هفته تاخیر به علت تعمیرات ساختمانی آغاز شد.
آغاز سال تحصيلي تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، امروز در آغاز برنامه های آموزشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز اظهار داشت: تعمیرات ساختمانی این مدرسه علوم دینی سبب شد تا سال تحصیلی با دو هفته تاخیر آغاز شود که امید است با برنامه ریزی اساتید این امر جبران شود.

وی با تشریح روند اجرای پروژه بهسازی و مرمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز خاطر‌نشان کرد: این مدرسه علمیه که طی سالیان متمادی مرکز نشر معارف دینی و اهل بیت بوده است، نیازمند تعمیرات اساسی و بهسازی در بخش های مختلف بوده که با مساعدت نماینده ولی فقیه در استان به اتمام رسید.

حجت الاسلام لطیفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند پیگیری راه اندازی چند مدرسه علمیه در سطح شهر تبریز گفت: با راه‌اندازی دروس مقدمات حوزوی در دیگر مدارس علمیه تبریز، شاهد افزایش ظرفیت پذیرش و احیای جایگاه حقیقی حوزه علمیه تبریز خواهیم بود.

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در ادامه به ارایه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه برادران استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: بیش از چهارصد طلبه ورودی جدید از مهر‌ماه سال جاری تحصیلات علوم حوزوی خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به وضعیت مدارس علمیه استان خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از دو هزار طلبه برادر در دوازده حوزه علمیه استان مشغول تحصیل هستند که مسأله گسترش مدارس علمیه و افزایش ظرفیت پذیرش در اولویت‌کاری مرکز مدیریت استان قرار دارد.

حجت الاسلاک لطیفی ادامه داد: هم اکنون دروس سطح 2 و 3 در شهرهای تبریز، بناب و مراغه ارائه می‌شود که طبق برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های به‌ عمل آمده، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان در سه سال آینده به عنوان مرکزیت حوزه‌های علمیه در غرب کشور فعالیت خواهد کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات