۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۱۴۵۵۹
حجت‌الاسلام دهنوی:

مدیریت نکردن روابط عاطفی، سبب عقب افتادگی دانشجویان از پیشرفت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام دهنوی، مدیریت نکردن روابط عاطفی در دانشگاه ها را سبب عقب افتادگی دانشجویان از پیشرفت و تکامل دانست و بر کنترل این گونه روابط تأکید کرد.
حجت الاسلام  حسين دهنوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت ‌الاسلام حسین دهنوی، استاد حوزه علمیه قم، روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به مشکلات دانشجویان از نظر مسایل فرهنگی و اخلاقی، اظهار داشت: عدم مدیریت روابط عاطفی یکی از آفت‌هایی که دانشجویان جدید با آن مواجه اند، متاسفانه سبب شده در این سال ‌ها شاهد بروز مشکلاتی به ویژه برای دانشجویان دختر باشیم.

وی افزود: دانشجویان، به ویژه افرادی که در خوابگاه زندگی کرده و از خانواده ها دور هستند، باید عواطف خود را مدیریت کنند. دانشجویان باید برای برقراری ارتباط معنوی بیشتر با خداوند و دوستان خوب و پرداختن به تفریحات سالم، تلاش کنند برنامه‌ای دقیق و منظم برای خود داشته باشند.

وی با بیان این که خداوند در وجود مخلوق خود غرایزی قرار داده که یکی از آن غریزه جنسی است، تأکید کرد: جوانان به ویژه قشر حساس دانشجو، توانایی کنترل این غریزه جنسی را دارد و باید برای رسیدن به سن معین ازدواج صبر پیشه کرده و از طریق مجرای صحیح، درست و عقلانی تن به ازدواج دهد.

حجت الاسلام دهنوی، تصریح کرد: خداوند غریزه دیگری به نام غریزه عاطفی و به تعبیری عشق را در وجود انسان قرار داده، که بسیاری از شما به غریزه نخست توجه داشته و آن را کنترل می‌کنید اما بسیاری دیگر دقت ندارند که غریزه عاطفی را هم باید در مجرای اصلی خود قرار داد.

این کارشناس حوزوی با بیان این که مدیریت نکردن روابط عاطفی سبب وارد شدن لطمه های جبران ناپذیری به جوانان می شود، گفت: من به روشنی برخی از این لطمات وارده شده به جوانان را شاهد بودم، لطمه‌های جبران ناپذیری که سبب از بین رفتن سرمایه‌های ملی شدند؛ از این رو جوانان باید به این گونه هشدار ها توجه ویژه ای داشته باشند.یک فرد به محض ورود به دانشگاه به فکر برقراری یک ارتباط عاطفی است اما باید همه تلاش فرد بر درس و تحصیل متمرکز شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه کسانی که از ترم نخست گرفتار روابط عاطفی شده به مرور دچار مشکلات بی‌شماری می‌شوند.

گفتنی است پس از سخنان حجت الاسلام دهنوی، دانشجویان پرسش ها و سؤالات خود را مطرح کرده که در پایان نیز به آنان پاسخ داده شد./9465/پ203/ص
ارسال نظرات