۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۵۷۹
تجمع علمای مسلمان لبنان:

ترورهای ناجوانمردانه برخاسته از اراده غرب برای شرآفرینی در کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ هیاتی از سوی تجمع علمای مسلمان لبنان و نیز هیاتی از جنبش امل، ترور فرزند مفتی اعظم سوریه را تسلیت گفتند و این اقدام را در راستای منافع آمریکا ارزیابی کردند.
احمد بدرالدين حسون مفتي اعظم سوريه
به گزارش خبرگزاری رسا، هیاتی از سوی تجمع علمای مسلمان لبنان به ریاست شیخ حسان عبدالله، روز گذشته با سفر به دمشق، پایتخت سوریه در دفتر شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم اهل سنت سوریه حضور یافتند و ترور بی شرمانه ساریه حسون، فرزند جوانش به دست گروهک های تروریستی را به وی تسلیت گفتند.

این هیات ضمن تاکید بر عمق روابط سوریه و لبنان و سرنوشت و مسایل مشترک آنها، اینگونه ترورهای ناجوانمردانه را روشی وحشیانه و دور از اسلام دانست و تاکید کرد: کسانی که دست به این اقدام بی شرمانه زدند وابسته به هیچ دینی نیستند، بلکه وابسته به اراده غرب برای شرآفرینی در کشورهای اسلامی هستند.

هیات تجمع علمای مسلمان لبنان، هدف از تلاش های گسترده آمریکا را کشاندن سوریه به سمت جنگ داخلی و آشوب فراگیر برای یاری رسانی به دشمن صهیونیستی و حمایت از این رژیم در برابر خطر زوال حتمی دانست و افزود: سوریه نقشی اساسی در زوال حتمی رژیم صهیونیستی دارد؛ چراکه تنها کشور منطقه عربی است که همچنان در خط بازدارندگی و مقاومت در برابر سلطه استکبار جهانی پیش می رود.

از سوی دیگر، هیاتی از سوی جنبش امل به ریاست غازی زعیتر، نماینده پارلمان لبنان و همراهی طلال ساحلی، مسؤول روابط خارجی و وزیر پیشین لبنان و احمد حاج حسن، نماینده جنبش امل در سوریه به شهادت رسیدن ساریه حسون را به پدرش شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه تسلیت گفتند.

گفتنی است که گروهک های تروریستی، ده روز پیش در کمینی، ساریه حسون، فرزند شیخ بدرالدین حسون، مفتی سوریه که به همراه محمد عمر از اساتید دانشگاه حلب (بخش تاریخ) در حال بازگشت به دمشق بود را ترور کردند.

در جریان این حمله تروریستی استاد سوری در دم جان باخت و ساریه که به شدت مجروح شده بود به سرعت به بیمارستان دولتی ادلب منتقل شد و کادر پزشکی حلب چند عمل جراحی روی وی انجام دادند اما گلوله به کبد، قلب و ریه وی اصابت کرده بود و به هنگام عمل جراحی درگذشت./981/ب902/گ
ارسال نظرات