۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۷۴۰
مدیر حوزه علمیه امام صادق صیدا:

آمریکا خواهان پاره پاره کردن منطقه با برانگیختن فتنه های مذهبی و طایفه ای است

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی با تاکید بر تلاش آمریکا برای پاره پاره کردن منطقه با برانگیختن فتنه های مذهبی و طایفه ای، خواستار رویارویی با این تهدید بزرگ شد.
شيخ عفيف نابلسي و هيات درزي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) و خطیب جمعه شهر صیدا در جنوب لبنان، روز گذشته در دیدار با هیاتی از سوی دروزیان لبنان به ریاست شیخ مرسل نصر با تاکید بر اینکه آمریکا خواهان پاره پاره کردن منطقه با برانگیختن فتنه های مذهبی و طایفه ای است، درگیری اخیر میان مسلمان و مسیحیان قبطی مصر را نمونه ای از این فتنه انگیزی دانست.

مدیر حوزه امام صادق(ع) در صیدا با اشاره به تلاش آمریکا برای فتنه انگیزی میان شیعیان و اهل سنت و برافروختن آتش درگیری و دشمنی در میان آنها، گفت: فتنه انگیزی میان شیعیان و اهل سنت و طایفه های گوناگون بخشی اساسی از پروژه آمریکا برای تبدیل منطقه به دولت های کوچک و جزیره های طایفه ای و نژادی است.

وی با تاکید بر ضرورت رویارویی با این تهدید بزرگ، تکیه کردن بر طایفه گری و نژادپرستی و تعصب را بازگشت به تفکر جاهلیت و اندیشه تاریکی که گوشه گیری و تک افتادگی را بر گشودگی و ارتباط و نزدیکی مقدم می دارد، دانست و خطاب به لبنانی ها افزود: ما باید اهمیت رخدادهای کنونی را دریابیم و اجازه ندهیم کشورمان به میدان درگیری گروه های مختلف دینی تبدیل شود تا زیان دیدگی در پایان سهم همه ما باشد.

علامه نابلسی، احترام به حق انسان ها در اختیار عقاید دینی و سیاسی خود را راهکار بازگرداندن استقرار و بهبود اوضاع دانست و گفت: ارج نهادن به آزادی انسان ها در برگزیدن عقاید دینی و سیاسی به دور از اکراه، ضامن حفظ امنیت، استقرار و همزیستی مسالمت آمیز است./981/ب902/گ
ارسال نظرات