۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۹۰۷
نایب رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی:

توجه به نقش سرنوشت‌ساز فقه حکومتی رسالت اصلی حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی توجه عمیق به فقه حکومتی را مسأله‌ای اجتناب‌ناپذیر در حوزه‌های علمیه شیعه عنوان کرد و اذعان داشت: با در نظر گرفتن مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه و با عنایت به نقش سرنوشت‌ساز فقه حکومتی در اداره حکومت اسلامی لازم است بررسی ابعاد مختلف فقه حکومتی بیش از گذشته مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد.
امام جمعه خوي در اجتماع طلاب حوزه خواهران امام جمعه خوي در اجتماع طلاب حوزه خواهران امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری،‌ رییس حوزه‌‌ علمیه خوی، صبح امروز در اجتماع استادان و طلاب حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم و سرنوشت ساز برای طلاب از ابتدای ورود به حوزه تا آخر عمر، توجه جدّی به رسالت‌های اساسی حوزه‌های علمیه است.

وی در ادامه فهم عمیق دین، تلاش در ابلاغ صحیح آن، دفاع از ارزش‌های دینی و همچنین اجرای احکام و معارف دین را به عنوان رسالت‌های چهارگانه حوزه‌های علمیه برشمرد و اذعان داشت: می توان تمامی وظایف و مسؤولیت‌های خطیر و رسالت‌های جهانی حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران را در این چهار محور یاد شده خلاصه و دسته بندی کرد.

حجت الاسلام شکوری فراگیری علوم دینی به صورت تخصصی را بزرگ‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه دانست و تأکید کرد: باید مدیران، اساتید و طلاب محترم نهایت تلاش و وسواس را در فراگیری تخصصی علوم دینی داشته باشند.

وی توجه عمیق به فقه حکومتی را از ضروریات اجتناب‌ناپذیر حوزه‌های علمیه شیعه عنوان کرد و اذعان داشت: با در نظر گرفتن مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه و با عنایت به نقش سرنوشت‌ساز فقه حکومتی در اداره حکومت اسلامی لازم است بررسی ابعاد مختلف فقه حکومتی بیش از گذشته مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

رییس حوزه‌های علمیه خوی در ادامه تبلیغ معارف دین را پس از فراگیری علوم اسلامی از مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه ارزیابی و بیان کرد: برخی از روحانیان استخدام شدن در یک مجموعه فرهنگی، آموزشی و یا تبلیغی را یک نوع ابلاغ دین می‌دانند درصورتی که این کارها توجیهات نامناسب هستند و نباید تبلیغ معارف دین به هیچ وجه مورد غفلت قرار گیرد.

وی با تأکید بر اجرای شدن احکام و معارف دین در تمامی سطوح جامعه و ارکان زندگی خاطر نشان کرد: فراگیری علوم دینی و تبلیغ آن در جامعه مقدمه برای اجرایی شدن علوم و معارف دینی در زندگی روزمره مسلمانان است و لازمه آن تشکیل حکومت اسلامی است که امروز به برکت انقلاب اسلامی در ایران محقّق شده است.

امام جمعه خوی دفاع از ارزش های دینی، زدودن وصله های ناچسب و پاسخ دادن به شبهات را از دیگر وظایف خطیر حوزه های علمیه ارزیابی کرد و گفت: در طول تاریخ مدام معارف دینی از سوی انسان های منحرف اعتقادی، جریان های سکولار و مخالف دین و همچنین حکومت های وابسته و استعمارگران مورد تهاجم همه جانبه قرار گرفته است و اکنون نیز به صورت گسترده و پیچیده همچنان ادامه و استمرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از طلاب حوزه خواهران درخواست کرد که تلاش کنند قانون مداری را از طریق رعایت کردن مقررات و ضوابط حوزه علمیه تمرین کنند و از فراغت و فرصت های خود که قطعاً محدود است برای فراگیری علوم استفاده بهینه داشته باشند.

نایب رییس حوزه علمیه آذربایجان غربی خطاب به طلاب خواهر اذعان داشت: تلاش کنید در تمامی شئونات زندگی اعم از رفتار، گفتار و کردار زی طلبگی را رعایت کنید و در فراگیری ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) و سایر زنان پاکدامن که نوعاً آنان را مرحوم ذبیح الله محلاتی در «ریاحین الشریعه» آورده اند،کوشش مضاعف داشته باشید چراکه اهل بیت‌(ع) و اسلام شناسان بهترین الگو برای زندگی بشریت هستند./938/پ202/س
ارسال نظرات